بیش از 200 روستای زلزله‌زده تحت پوشش سپاه پاسداران است

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه گفت: مردم زلزله‌زده غرب کشور به لحاظ بهداشتی در تنگنا بوده و مشکل چادر مرتفع شده است‌.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز سردارمحمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات این قرارگاه برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: از ابتدای وقوع حادثه در استان کرمانشاه، قرارگاه نجف و رده‌های تحت کنترل و عملیاتی به حالت آماده باش در آمدند.

وی ادامه داد: یگان‌های قرارگاه نجف بلافاصله به کمک مردم زلزله‌زده غرب کشور شتافته و به آواربرداری و خارج کردن مصدومین از زیر آوارها اقدام کردند.

فرمانده قرارگاه نجف نزسا با بیان اینکه نیاز به چادر برای استقرار زلزله‌زدگان مرتفع شده، گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با مسئولان مربوطه داشتیم به این موضوع پرداخته و به طور قطع در روستاهای زلزله‌زده مشکل چادر نداریم.

سردار عظیمی با تاکید براینکه نایلون یکی از نیازهای اصلی است، اضافه کرد: طی روزهای گذشته نایلون وارد منطقه شده و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در منطقه توزیع آن را بین خانواده‌های زلزله‌زده آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) و فراخوان فرمانده نیروی زمینی سپاه ماشین‌آلات راه‌سازی برای به کارگیری در منطقه انجام گرفت.

سردار عظیمی ضمن اشاره به خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور ادامه داد: در بحث خدمات درمانی از روز نخست حادثه، بیمارستان امام حسین(ع) و پس از آن بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی کشور در سرپل ذهاب مستقر شدند.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی شهید قاضی در جوانرود، افزود: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه را در اسلام آباد مستقر و بیمارستان‌های سیار دیگری را در دیگر مناطق احداث کردیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نزسا پیرامون امنیت منطقه غرب کشور اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، سه گردان از تکاوران در سه نقطه مستقر شده تا با توجه به درهم ریختگی منطقه، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

سردار عظیمی با بیان اینکه با تلاش یگان‌های مسلح و مسئولان وضعیت به شکل قابل توجهی آرام است، عنوان داشت: با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه تعدادی کانکس، سرویس بهداشتی و حمام سیار از نیروی زمینی سپاه در مناطق مستقر شده تا یکی از ضروری‌ترین نیازهای مردم زلزله‌زده مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مردم زلزله‌زده به لحاظ بهداشتی در تنگنا هستند، افزود: روز گذشته به همراه فرمانده نیروی زمینی سپاه از شهرستان ثلاث باباجانی بازدیدی داشته و مشکلات مردم عزیز آن منطقه بررسی شد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی تحت پوشش کامل سپاه پاسداران است، یادآور شد: بخشی از این منطقه را تیپ انصارالحسین(ع) و بخش دیگر را تیپ انصارالرسول(ع) پوشش می‌دهند که بالغ بر ۲۰۰ روستا است. امیدواریم با کمک مسئولان مشکلات مردم عزیز منطقه زلزله‌زده غرب کشور به زودی حل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

303

کد خبر: 872657

وب گردی

وب گردی