کاهش 86 درصدی حوادث در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

رئیس HSE پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال 96، حوادث و شبه حوادث در این پالایشگاه کاهش چشمگیری داشته است اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال گذشته نزدیک به 86 درصد کاهش حوادث داشته ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حامد افشین‌پور، با اعلام این خبر گفت: هیچ‌گونه حادثه‌ای در مدت زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه نیز با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها و مجوزهای کار و تعداد زیاد نیروهای انسانی مشغول در تعمیرات رخ نداده است.

به گفته او، هم‌اکنون شاخص نرخ تکرارپذیری حوادث پالایشگاه سوم عدد 0.36 درصد است که در مقایسه با استاندارد OGP که 1.21 درصد است، نشان از کاهش چشمگیر حادثه در سطح فازهای 4 و 5 است.

افشین‌پور افزود: این کاهش در حالی رخ داده که در 6 ماهه ابتدایی سال 96 تعداد 31 هزار مجوز کار صادر شده، به طوری که در این بازه زمانی، تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم و تعداد 35 پروژه اجرائی مربوط به واحدهای مهندسی عمومی و منابع انسانی پالایشگاه سوم به‌صورت هماهنگ و به موازات هم در حال انجام بوده است.

او در مورد حجم فعالیت‌های صورت گرفته در بازه تعمیرات اساسی گفت: در مدت زمان انجام تعمیرات اساسی سال 96، تعداد 7 هزار و 435 مجوز کار شامل کارهای بزرگ، پرریسک و مخاطره آمیز با نظارت عالیه اداره HSE با ایمن‌سازی فرآیندها و محیط کار انجام شده است.

به گفته افشین پور، در بازه تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5، تعداد 2 هزار و 464 نفر مشغول به‌کار بوده‌ و فعالیت خود را بدون هیچ حادثه‌ای انجام داده‌اند.

402

کد خبر: 872686

وب گردی

وب گردی