اعزام مشاوران متخصص آموزش و پرورش تهران به مناطق زلزله‌زده

وزارت آموزش و پرورش در پی حادثه ناگوار زلزله اخیر در غرب کشور فعالیت‌هایی در راستای کمک و کاهش آلام زلزله‌دیدگان انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازفارس، 21 آبان ماه زلزله‌ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر مناطق غربی کشور را لرزاند و در نتیجه آن شهرهایی چون سر پل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و گیلانغرب و اسلام آباد غرب خسارات بیشتری برجای گذاشت.

وزارت آموزش و پرورش در پی این حادثه ناگوار، فعالیت‌هایی را در چند روز گذشته انجام داده است.

ایجاد ستاد امدادرسانی فرهنگی کودک و نوجوان

به منظور امدادرسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده غرب کشور «ستاد ‌امداد فرهنگی کودک و نوجوان مناطق زلزله‌زده غرب کشور» به ریاست علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران تشکیل شد.

این ستاد متشکل از مدیرعامل، معاون فرهنگی، معاون توسعه و مدیریت منابع، مشاور اجرایی مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون است که به منظور حضور گسترده‌تر، اعزام مربیان داوطلب، کتاب‌خانه‌های سیار، هماهنگی برای اعزام هنرمندان و نویسندگان در میان بچه‌ها و... برای امدادرسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری از قبیل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش، برپایی کارگاه‌های هنری و... برای بهبود شرایط روحی و امیدبخشی به بچه‌ها و خانواده‌های آسیب ‌دیده از حادثه زلزله در دستور کار این ستاد قرار گرفته است.

اعزام مشاوران متخصص آموزش و پرورش تهران به مناطق زلزله‌زده

مشاوران و روانشناسان اعزامی، اعضای متخصص و باتجربه خانواده مشاوران آموزش پرورش شهر تهران، بعد از حادثه ناگوار و دلخراش استان‌های غربی کشور داوطلبانه و با هماهنگی و پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعزام می‌شوند.

طرح اعزام مشاوران و روانشناسان تحت عنوان «کاروان مهر و امید» با توجه به حجم خسارات وارده در مناطق زلزله‌زده و آسیب‌های روحی و روانی به صورت داوطلبانه و خیرخواهانه است و با هماهنگی‌های به عمل آمده در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مقرر شد گروه اول مشاوران علاقه‌مند پس از ثبت‌نام مقدماتی تا آخر هفته جاری به مناطق زلزله‌زده اعزام شوند.

مشاوران و روانشناسان داوطلب می‌توانند مشخصات خود را به اداره مشاوره شهر تهران و یا شماره تلفن 66960862 اعلام کنند.

حرکت های خودجوش همشاگردی‌ها

دانش‌آموزان هم تلاش کردند کاری برای دانش‌آموزان و مردم مناطق زلزله‌زده انجام دهند. به عنوان مثال یک دانش‌آموز دوره ابتدایی استان گلستان طی نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، پول‌های هفتگی خود و قلک مدرسه‌سازی‌اش را به دانش‌آموزان استان کرمانشاه هدیه داد.

این دانش‌‌آموز با حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد که این تمام دارایی من است و می خواهم که برای مدرسه های ویران‌شده دوستانم در استان کرمانشاه هزینه شود.

اهدای کمک های فرهنگیان

فرهنگیان استان مختلف کمک‌های جمع‌آوری شده خود را برای مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه اهدا کردند.

به عنوان مثال سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه کمک‌هایی در راستای تأمین نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده به استان‌های غربی ارسال می‌شود، گفت: محموله ارسال شده شامل البسه، پتو، مواد خوراکی، آب معدنی و لوزام بهداشتی است.

اهدای کتب درسی

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن عرض تسلیت در پی درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه مصیبت‌بار زلزله غرب کشور و آرزوی سلامتی و تندرستی برای آسیب‌دیدگان، اظهار داشت: این سازمان آمادگی دارد تمام کتاب‌های دانش‌آموزان مناطق زلزله زده را تأمین کرده و در اسرع وقت برای آنها ارسال کند لذا دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده نگران تأمین کتاب‌های درسی خود نباشند.
706

کد خبر: 872691

وب گردی

وب گردی