متون کتب درسی متناسب با نیازهای روز جامعه نیست

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زمانی متون درس‌ها متناسب با نیاز جامعه بود ولی الان متفاوت است گفت: عادت ما این بود که از نفت درآمد داشتیم و پس از فارغ التحصیل شدن باید استخدام شوند که این رویکرد باید اصلاح شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، همه را دعوت به توجه به آیه «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی...» کرد و اظهار کرد: جایگاه پیامبر اسلام این است که خداوند دائما بر پیامبر سلام و صلوات می‌فرستد و برای اینکه بشر از این قافله عقب نماند، می‌گوید که «یا ایها الذین آمنوا صلوا...».

وی با بیان اینکه در کنار معجزات سایر پیامبران، معجزه پیامبر اسلام، کتاب است افزود: ماموریت آن حضرت تعلیم و تربیت است که با این ماموریت انقلاب بزرگی در بشریت به وجود آمد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، نه انقلابی برای مسائل مادی و اقتصادی و... ابراز داشت: تداوم انقلاب هم باید بر مبنای فرهنگی باشد که ضروری است به این حوزه بیش از پیش توجه کنیم لذا تعلیم و تربیت هم باید در این راستا جدی گرفته شود.

وی تجربه ژاپن در تغییر فرهنگ و رویکردها با آموزش را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ژاپن سامورایی که زمانی بدتر از داعش سر می‌برید، امروز ژاپن همان نسل را چنان تربیت و آموزش داده که امروز در جهان جایگاه خاصی دارد؛ بنابراین باید در آموزش وقت و انرژی زیادی بگذاریم.

خدابخش با بیان اینکه زمانی متون درس‌ها متناسب با نیاز جامعه بود ولی الان متفاوت است ابراز داشت: عادت ما این بود که از نفت درآمد داشتیم و پس از فارغ التحصیل شدن باید استخدام شوند که این رویکرد باید اصلاح شود و به خلاقیت و کارآفرینی و استفاده از فکر و ایده جوانان جهت ایجاد ارزش افزوده روی بیاوریم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در کنار تعلیم و تربیت، موضوع مهارت آموزی را هم جدی بگیریم افزود: دانش آموز ما وقتی فارغ التحصیل می‌شود باید بتواند یک مهارت خاص را در کنار سایر توانمندی‌ها رشد دهد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در رویداد گردشگری تبریز2018 تصریح کرد: ما انتظار جذب گردشگر را نداریم ولی در حال حاضر 21 نوع گردشگر داریم و آموزش و پرورش می‌تواند گردشگران فرهنگی را جذب کند.

خدابخش با بیان اینکه 700 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم داریم که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گیری کنیم ادامه داد: دانش آموزان این نسل بسیار بهتر از نسل‌های گذشته هستند لذا اگر راه را در معرفی تبریز نشان دهیم، روش‌های به روز و کارآمدتری را برای معرفی تبریز به ویژه در فضای مجازی استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه غذاهای سنتی، آداب و رسوم، علامه ها و دانشمندان و... تبریز باید در 2018 معرفی کنیم خاطرنشان کرد: گردشگر فقط برای فضاهای فیزیکی نمی‌آید، بلکه باید مفاخر و آداب و رسوم خود را بیشتر معرفی کنیم.

901

کد خبر: 872810

وب گردی

وب گردی