هشدار پزشکان بدون مرز درباره وضعیت یمن

سازمان «پزشکان بدون مرز» اعلام کرده که ائتلاف عربستان سعودی مجوز پرواز به این سازمان امدادی بین‌المللی نداده و این نهاد قادر به ارسال کمک‌های حیاتی امدادی به یمنی‌ها نیست.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه درخواست‌های بین‌المللی برای شکستن محاصره یمن، سازمان «پزشکان بدون مرز» از ادامه ممانعت‌های ائتلاف سعودی در مسیر ارائه کمک‌های امدادی به یمنی‌ها خبر داده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته بود که رؤسای سازمان‌های بشر دوستانه وابسته به سازمان ملل درباره شرایط بد اوضاع انسانی یمن هشدار دادند.

این سازمان‌ها از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی خواستند به محاصره کامل یمن پایان دهد.

آنها اعلام کردند که به علت محاصره و ممانعت از ورود واکسن‌، بیش از یک میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به بیماری دیفتری قرار گرفته‌اند (جزئیات بیشتر).

حالا امروز شنبه، «پزشکان بدون مرز» اعلام کرده که قادر به ارسال کمک‌های دارویی و امدادی حیاتی به مردم یمن نیست؛ مردمی که به علت محاصره ائتلاف سعودی در وضعیت ناگواری هستند.

این سازمان امدادی بین‌المللی همچنین خبر داده که ائتلاف سعودی به این نهاد مجوز پرواز هواپیمای امدادی از جیبوتی به صنعا را نداده است.

پزشکان بدون مرز اگرچه از بازگشایی بندر عدن یمن استقبال کرده اما اعلام کرده که این اقدامی برای ارسال کمک‌های پزشکی فوری به سراسر یمن، کافی نیست.

کد خبر: 872825

وب گردی

وب گردی