بازتاب گسترده سخنان دکتر ولایتی در رسانه‌های بین المللی+تصاویر

هشدار رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی به رییس جمهور فرانسه برای مداخله نکردن در امور داخلی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت.

به گزارش ایسکانیوز، هشدار دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب و رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی درباره دخالت رییس جمهور فرانسه در موضوع برنامه موشکی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت.

بر این اساس، خبرگزاری شین هوای چین در مطلبی اختصاصی نوشت: مشاور رهبر انقلاب ایران با هشدار جدی به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفت ما برای برنامه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم.

این خبرگزاری افزود دکتر ولایتی در سخنان خود تاکید کرد دخالت‌های فرانسه در امور داخلی ایران جز کاستن از اعتبار دولت فرانسه نزد جمهوری اسلامی ایران خاصیت دیگری ندارد.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز با بازتاب گسترده سخنان ریاست دانشگاه آزاد نوشت‌: مشاور ارشد رهبر انقلاب ایران به مکرون پیشنهاد کرد اگر می‌خواهد رابطه ایران و فرانسه رو به رشد باشد، سعی کند در امور داخلی (ایران) دخالت نکند زیرا این کار برخلاف مصالح ملی فرانسه است.

پایگاه خبری آی اف پی نیوز نیز با پوشش کامل سخنان دکتر ولایتی، در مطلبی نوشت: ولایتی روز شنبه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور فرانسه درباره برنامه موشکی ایران، به وی هشدار جدی داد در امور داخلی کشورش دخالت نکند.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز در گزارشی از هشدار شدید اللحن مشاور ارشد رهبر ایران به رییس جمهور فرانسه پس از سخنان مداخله جویانه وی پیرامون برنامه موشکی ایران پرداخت.

سخنرانی دکتر ولایتی در رسانه‌های منطقه نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. روزنامه تایمز آو عمان نوشت: ولایتی با هشدار به مکرون، برنامه موشکی ایران را غیرقابل مذاکره دانست. وی گفت: تهران برای برنامه دفاعی و موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت.

همچنین رادیو بین المللی فرانسه سخنان علی اکبر ولایتی را با این تیتر پوشش خبری داد :"به آقای مکرون ارتباطی ندارد " این شبکه رادیویی افزود: برای دومین بار طی 24 ساعت، مسئولان عالی رتبه سیاست خارجی ایران از مواضع فرانسه در قبال سیاست منطقه ای و به ویژه برنامه موشکی ایران سخت انتقاد کردند و هشدار دادند که به صلاح فرانسه نیست که در امور راهبردی ایران دخالت کند.

علی اکبر ولایتی، مشاور آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب اسلامی ) صریحاً گفت این موضوعات ربطی به رئیس جمهوری فرانسه ندارد. ولایتی همچنین دونالد ترامپ را "کلاش و پشت هم انداز" خواند.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز در گزارشی درباره تنش‌های بوجود آمده میان ایران و عربستان بر سر موضوعات منطقه ای به بررسی واکنش ایران به سخنان اخیر مقامات فرانسه پرداخت.

شبکه روسیا الیوم نیز در گزارشی اعلام کرد: تهران از پاریس خواست در امور داخلی‌اش دخالت نکند. ایران از فرانسه خواست در امور داخلی‌اش در ارتباط با برنامه موشکی دخالت نکند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم با اعلام این خبر افزود: ایران اعلام کرد به هیچ کسی اجازه نخواهد داد درباره سامانه‌های موشکی‌اش مذاکره کند. علی اکبر ولایتی در گفتگو با تلویزیون ایران گفت: موضوع موشکی ایران ربطی به رئیس جمهور فرانسه ندارد و او کیست که در امور داخلی ایران دخالت کند.

خبرنگار روسیا الیوم در تهران افزود: ولایتی گفت اگر دولت فرانسه می خواهد با ایران روابط خوبی داشته باشد نباید در امور داخلی ایران دخالت کند.

فرانس پرس نیز در مطلبی نوشت ولایتی در سخنانی اعلام کرد: برنامه موشکی ایران ارتباطی به فرانسه ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز شنبه به فرانسه تاخت و اعلام کرد برنامه موشکی کشورش هیچ ارتباطی به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ندارد.

کد خبر: 872844

وب گردی

وب گردی