رییس مجلس: بنیاد مسکن هرچه سریعتر برای بازسازی مناطق زلزله زده اقدام کند

رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در جریان سفر به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه و دیدار با مردم شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی، از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست هرچه سریعتر نسبت به بازسازی خانه های ویران شده مردم اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی لاریجانی در بازدید یکی از محلات مسکونی شهر ازگله که براثر زلزله دچار خسارت کلی شده ، افزود: اکنون نیروهای جهادی سپاه پاسداران در منطقه برای کمک رسانی به مردم حضور دارند و بنیاد مسکن می تواند از وجود این نیروها برای بازسازی خانه های مردم استفاده کند.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز که در این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی کرد ، گفت: ارزیابی ها از میزان خسارت در مناطق زلزله زده انجام و به پایان رسیده و در 2 روز آینده کار بازسازی و نوسازی منازل این مناطق آغاز می شود.

وی افزود: از مردم می خواهیم با صبوری ما را در انجام وظایفمان یاری کنند.

به گفته او، حدود 400 واحد مسکونی در شهر ازگله شهرستان ثلاث باباجانی از 30 تا 100درصد دچار خسارت شده و بنیاد مسکن به عنوان متولی آمادگی برای ساخت و بازسازی این منازل را دارد.

بنا به این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز - یکشنبه - وارد استان کرمانشاه شد برای بازدید از مناطق زلزله زده غرب این استان به شهر ازگله(کانون زلزله) از توابع شهرستان ثلاث باباجانی رفت و از نزدیک با مردم زلزله زده این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

گفتنی است در این دیدار به درخواست های عمومی مردم این منطقه که تامین وسایل گرمایشی، نفت، غذای گرم، چادر، پتو، حمام، دستشویی، مکان مسقف اسکان مانند کانتینر و کانکس بود، توجه و خواستار اقدام دستگاههای امدادی دراین خصوص شد.

استاندار کرمانشاه نیز در گزارشی به تشریح اقدامات انجام شده در این ارتباط پرداخت و گفت: نفت، چادر، پتو و مواد غذایی به اندازه کافی در منطقه وجود دارد و دراختیار مردم قرار می گیرد.

مردم زلزله زده شهر ازگله(کانون زلزله یکشنبه شب گذشته) از لاریجانی خواستند باتوجه به شرایط اقلیمی و احتمال بارش باران به فکر ایجاد سرپناه مستقفی برای آنان باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان ثلال باباجانی است.

در این بازدید، وزاری اقتصاد و دارایی و نفت، نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.

علی لاریجانی با هدف بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و شرکت در مراسم بزرگداشت جان باختگان این واقعه به کرمانشاه سفر کرده است.

301

کد خبر: 872906

وب گردی

وب گردی