آماده‌سازی ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان زلزله‌زده تا پایان هفته/ ۶۱ هزار کلاس در کشور نیازمند بازسازی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور تا پایان هفته آماده استفاده می‌شود، گفت: یک و نیم میلیون دانش‌آموز در مدارسی تحصیل می‌کنند که نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمدتقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شبکه خبر با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار داشت: در ابتدای وقوع زلزله اکیپ‌های 12گانه‌ای بسیج شده و به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است و به این نتیجه رسیدیم که مدارس تخریب شده قدمتی بیش از 25 سال داشته است و مدارسی که در دو دهه اخیر ساخته شدند آسیب ندیدند.

وی با اشاره به روند بازسازی مدارس کشور در طی سال‌های گذشته،‌افزود:‌از سال 85 کار بازسازی و تخریب مدارس غیرمقاوم آغاز شده است و مدارس جدید جایگزین مدارس قبلی شده است که 24 درصد کلاس‌های درس در این طرح مقاوم‌سازی شده و بقیه کلاس‌ها نیز با تامین اعتبار لازم مقاوم‌سازی خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور،‌گفت: در مجموع در 5 شهر زلزله‌زده 75 مدرسه وجود دارد که از این مجموع 415 کلاس درس دچار آسیب شده و بقیه کلاس‌ها قابل استفاده هستند و مشکلی برای حضور دانش‌آموزان نداریم.

نظرپور اضافه کرد: در برخی شهرهای مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباخانی مدارس دوشیفته بودند و امکان سه شیفته شدن وجود نداشت ضمن اینکه کار بازسازی کلاس‌های درس نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: با فراخوانی که اعلام کرده‌ایم خیرین کار ساخت 11 مدرسه با 21 کلاس درس را تقبل کردند ضمن اینکه 70 کلاس کانکسی نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد:‌حدود 115 کلاس درس از مجموع 415 کلاس مورد نیاز برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده تامین شده است و تا پایان این هفته کار آماده‌ سازی 300 کلاس مورد نیاز باقی مانده نیز پایان می‌پذیرد تا نگرانی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود نداشته باشد.

نظرپور اظهار داشت:‌از محل اعتبارات استانی خیرین و اعتبارات ملی ساخت و سازهای مدارس انجام خواهد شد. ضمن اینکه ایرانیان خارج از کشور نیز هزینه ساخت کلاس‌های درس و کلاس‌های کانکسی را تقبل کردند در نتیجه به اعتبارات ملی استانی در این خصوص احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه 61 هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: 96 هزار کلاس درس در کشور به مقاوم‌سازی نیازمند است ضمن اینکه یک و نیم میلیون دانش‌آموز در کشور در مدارسی تحصیل می‌کنند که نیازمند تخریب و بازسازی است.

701

کد خبر: 872915

وب گردی

وب گردی