سومین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عازم منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی شد

سومین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همراه با کمک های خیرین سلامت، امروز عازم منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اعزام سومین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به استان زلزله زده کرمانشاه، اعزام تیم درمانی دانشگاه را متشکل از ده نفر پزشک متخصص و ۲۱ نفر کادر درمانی و پشتیبان، ذکر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تیم اعزامی این دانشگاه پس از زلزله با استقرار در بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی تاکنون توانسته است به بیش از 2500 نفر مصدوم، خدمات درمانی ارایه دهد.

وی با بیان این مطلب که خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طور مستمر در استان زلزله زده کرمانشاه انجام می گیرد، گفت: امروز کمک های نقدی، غیر نقدی انجمن داروسازان استان، پزشکان، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های تابعه نیز به همراه تیم درمانی به استان کرمانشاه ارسال شد.

نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حادثه زلزله سال 69 شهرستان رودبار، اظهار کرد: بعد از حادثه زلزله استان کرمانشاه در اولین اعزام، هشت تن از اعضا کمیسیون در محل زلزله حاضر شدند.

دکتر منوچهر جمالی ضمن تقدیر از تلاش همه مسوولین، اصحاب رسانه و کادر درمانی، با اشاره به این که برای ساخت و ساز خانه های مردم زلزله زده در غرب کشور و اسکان آنها کمک همه لازم است، بر ارسال کمک های نقدی تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان طی سه دوره اعزام بیش از یکصد و ده نفر را در قالب نیروهای متخصص و کارشناس به منطقه اعزام کرده است. در این زمینه، اعضای سومین تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامل؛ 2 متخصص زنان، 2 متخصص طب اورژانس، یک متخصص چشم، یک متخصص بیهوشی، 2 متخصص جراحی، 3 پزشک عمومی، 12 پرستار، یک بهیار، 2 کارشناس بهداشت، یک کارشناس روان شناسی بالینی، 2 ماما و 2 نفر پشتیبان، صبح امروز عازم منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی شد. همزمان با اعزام تیم درمانی، اقلام مورد نیاز منطقه از جمله اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و البسه نیز به همت خیرین سلامت به منطقه ارسال شد.

کد خبر: 873112

وب گردی

وب گردی