٢ گام مثبت شهرداری مشهد در ایام عزاداری پایان ماه صفر

شهرداری مشهد در آماده‌سازی و خدمات‌دهی به زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر دو تحول مهم را نسبت به گذشته رقم زده است.

به گزارش ایسکانیوز، شهرداری مشهد در آماده‌سازی و خدمات‌دهی به زائران و مجاوران در ایام پایانی ماه صفر دو تحول مهم را نسبت به گذشته رقم زده است.
١. تهیه و نصب بیل‌بوردهای شهری یکدست اما با مضامین متفاوت نسبت به گذشته.
نصب بیل‌بوردِ موضوعی و مناسبتی اتفاق جدیدی در مشهد نیست. همه‌ساله شهرداری مشهد در چنین ایامی اقدام به نصب بیل‌بوردهای متعدد با مضمون شهادت امام‌رضا(ع) می‌کند اما مدیریت دوره جدید شهرداری گام متفاوتی نسبت به گذشته برداشته است. یکدست‌ بودن بنرهای جدید نصب‌شده روی بیل‌بوردها امتیاز اول آن است. استفاده از تم رنگ مشکی و طراحی ساده آن‌ها در همه بنرهای نصب‌شده در قالب این پروژه هارمونی ایجاد کرده است. ضمنا به لحاظ محتوایی نیز در چند مورد که در رفت‌وآمدهای درون‌شهری به چشم دیده‌ام، احادیثی از حضرت ثامن‌الحجج(ع) استفاده شده است که به رفتار شهروندان جهت‌ می‌دهد. احادیث آن امام معصوممان که در این بیل‌بوردها استفاده شده، تا آنجا که دیده‌ام، بیشتر مبتنی‌بر رفتار و اخلاق شخصی است که می‌تواند بر بهبود رفتار و تعاملات بین شهروندان مؤثر باشد. علاوه‌بر این، احادیث به‌کاررفته به‌زیبایی بیانگر سیره اخلاقی حسنه امامان معصوم به‌ویژه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) هستند. لذا به نظر می‌رسد گام خوبی نسبت به گذشته در عرصه شکلی و محتوایی برداشته شده است. در مسیر این تغییرات، خط فکری جناب آقای تقی‌زاده خامسی، شهردار محترم جدید، به‌وضوح دیده می‌شود که شایسته تقدیر است.
٢. آغاز به‌کارگیری ١٢ خودرو برقی ون برای انتقال زوار به حرم مطهر رضوی
مجاور حضرت رضا (ع) هستیم و به دلیل همین حسن همسایگی، پس از عزم به شرفیابی به بارگاه مقدس ثامن‌الأئمه(ع)، می‌توانیم حداکثر در عرض ساعتی، در محضرش باشیم اما زائرانی که در چنین روزهایی با پای پیاده به قصد زیارت علی‌بن‌موسی‌رضا(ع) به مشهد می‌آیند، وقتی به شهر می‌رسند، در گام‌های واپسین، دیگر نایی در بدن ندارند. همیشه در حمل‌ونقل شهری برای این زوار غفلت شده و خدمت‌رسانی کافی و شایسته انجام نشده است اما امسال، شهرداری مشهد در گامی رو‌به‌جلو، خودروهای ون برقی را تهیه کرد که شامگاه چهارشنبه ٢۴ آبان از تهران به مشهد رسید. از ٢۵ آبان نیز استفاده از این ١٢ دستگاه خودروها آغاز شد و زوار در مسیر میدان توحید تا حرم رضوی و بالعکس، به صورت رایگان جابه‌جا می‌شوند گرچه انتظار می‌رود در آینده تعداد این خودرو و مسیرهای جابه‌جایی زائران افزایش محسوسی یابد. به هر ترتیب، این گام رو‌به‌جلو جای تقدیر
دارد.
به نظر می‌رسد بعد از سامان‌دهی بنرهای تبلیغاتی هیئات مذهبی در ایام محرم و صفر و تأثیر محسوس مثبت آن بر زیبایی شهر، این دو گام نیز از اقدامات مناسب شهردار مشهد در زمینه شهرداری حرفه‌ای محسوب می‌شود.
* رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد / بتول گندمی

کد خبر: 873129

وب گردی

وب گردی