مؤسسات علمی مشترک با دانشگاه های خارجی تأسیس می شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: آیین نامه ایجاد موسسات علمی مشترک با دانشگاه های خارجی در این وزاتخانه درحال تدوین است و برای تصویب به هیات دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر گفت: در ماده ۶۴ قانون ششم توسعه اجازه ایجاد موسسات علمی مشترک با دانشگاه های بین المللی داده شده است اما دولت مکلف است که آیین نامه مربوط به این حوزه را تنظیم کند.

وی افزود: این آیین نامه از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم با همکاری مرکز همکاری های علمی و بین المللی این وزارتخانه درحال تدوین است.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: البته در تنظیم این آیین نامه دستگاه های مختلفی مانند سازمان امور استخدامی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه نیز دخیل هستند.

شریعتی نیاسر گفت: این آیین نامه پس از تدوین در وزارت علوم برای تصویب باید به هیات دولت ارائه شود.

وی در گفتگو با مهر عنوان کرد: پیش بینی می کنم که این آیین نامه طی دو ماه آینده به هیات دولت ارسال شود اما زمان بررسی و تصویب در دولت مشخص نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: پس از تصویب این آیین نامه دانشگاه های کشور می توانند با همکاری دانشگاه های معتبر خارجی مسیرهای جدیدی را برای ورود به عرصه بین المللی فراهم کنند.

شریعتی نیاسر گفت: در این آیین نامه هدف ارتباط با دانشگاه های معتبر خارجی است که در نظام های رتبه بندی معتبر بین المللی شناخته شده باشند.

کد خبر: 873149

وب گردی

وب گردی