کشمکش های چند روزه شورای شهر بوشهر بر سر انتخاب شهردار به کجا رسید؟

سرانجام شورای شهر بوشهر پس از چند روز برگزاری نشست های بی نتیجه، پیش از ظهر شنبه با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد و «عبدالامیر قاسمی» را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پیام عسلویه، قاسمی که اکنون معاون مالی، اداری شهرداری می باشد، در مقاطع مختلف این سمت را برعهده داشته دست کم از دوره شهرداری آزادشهرکی در سال 92 تاکنون عهده دار این معاونت است.
شورای شهری ها که هفته پیش دقیقا در همین روز به دلیل استفساریه جدید مجلس درباره منع بکارگیری بازنشستگان، به کار میگلی نژاد با 6 رای مثبت و 3 رای ممتنع پایان دادند، طی هفته گذشته جهت تعیین سرپرست چندین نشست برگزار کردند، اما به دلیل غیبت 4 عضو، این جلسات به حدنصاب نمی رسید. پنجشنبه گذشته هم نشستی با حضور 8 عضو درخصوص تعیین سرپرست برگزار شد، اما درخواست عجیب برخی اعضای فراکسیون توسعه جهت انتخاب همزمان شهردار و سرپرست شهرداری باعث مناقشه و بی نتیجه ماندن این جلسه گردید.


نهایتا پیش از ظهر امروز عبدالخالق برزگرزاده هم به جلسه شورا آمد تا نشست با حضور همه 9 عضو جهت تعیین سرپرست برگزار شود که از میان 3 گزینه نهایی، عبدالامیر قاسمی با 5 رای عهده دار سرپرستی شهرداری طی 3 ماه شد تا شهردار تعیین و حکمش امضا شود.
فردین خورشیدیان معاون شهرسازی شهرداری نیز 3 رای و ایمان چارکی مشاور شهردار یک رای در میان گزینه های سرپرستی کسب کرد.
البته اکبر توسلی عضو شورا در زمان اعلام اسامی موردنظر اعضای شورا، فضل الله توسلی شهردار اسبق بوشهر را مطرح کرد، اما در زمان قرائت آرا، اظهار داشت: توسلی جزو کاندیداهای سرپرستی نیست، بلکه نظرش این بوده که اگر روی وی اجماع می شود، عهده دار مسئولیت خواهد شد. نهایتا پس از بحث های اعضای شورا، نام توسلی از تابلوی اعلام نامزدهای سرپرستی پاک شد.
از حواشی این جلسه، خودداری اکبر توسلی از رای دادن بود و درخواست ترک جلسه بود، با این توجیه که وی کارمند شهرداری است و همه معاونان با وی دوست هستند و جهت سرپرستی شایستگی دارد. این اقدام وی با اعتراض برخی اعضای شورا نظیر برزگرزاده و عبدالله زاده مواجه شد تا پس از بحث های زیاد و رفت و برگشتی که توسلی تا درب خروج داشت، اظهار داشت: به احترام همکارانم در شهرداری، نام هر سه گزینه سرپرستی را در برگه می نویسیم.
این موضوع نیز حاشیه دیگری را شکل داد، طوری که برخی اعضا اعتقاد داشتند نوشتن بیش از یک نام، موجب ابطال برگه رای می شود، برخی دیگر هم به توسلی یادآور شدند طبق قانون نفر اولی که بنویسید، به عنوان رای صحیح محسوب و دو نام دیگر باطل می باشد. نهایتا پس از بحث های طولانی میان وی و رییس شورا جهت دادن برگه رای، برگه های رای توسط شمشیری منشی شورا قرائت شود.
برهمین اساس عبدالامیر قاسمی با 5 رای (که گویا مربوط به 5 عضو فراکسیون توسعه که طی روزهای اخیر با وی نشست داشتند) به عنوان سرپرست تعیین شد. خورشیدیان معاون شهرسازی هم 3 رای (گویا توسط سه عضو لیست امید شورا) کسب کرد، تک رای چارکی هم مربوط به نام اولی بود که در برگه اکبر توسلی قید شد.
در پایان، ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر ضمن تشکر از همکارانش برای شرکت در جلسه و تعیین تکلیف موضوع سرپرستی، اظهار داشت: جلسه بعدی شورا همانند هفته های گذشته سه شنبه برگزار می شود که بررسی طرح/لوایح دریافتی و همچنین بحث پیرامون گزینه های شهرداری خواهد بود.


تکذیب درگیری دو بانوی شورا
در ابتدای جلسه امروز شورا و پس از رسمیت بافتن جلسه شورای شهر، ندا عبدالله زاده خواستار توضیحی درباره یک شایعه شد و گفت: طی روزهای اخیر در فضای مجازی، شایعه درگیری فیزیکی بین من و خانم شمشیری دیگر همکارم مطرح شده که باعث تماس هایی با بنده از سوی شهروندان و تکذیب این مسئله گردید.
وی با بیان اینکه خانم شمشیری دوست بسیار محترم من از قبل حضور در شورا بوده، ادامه داد: بنده پنج شنبه شب با مسئول روابط عمومی شورا برای تکذیب این خبر در گروههای اجتماعی تماس گرفتم که قول آماده کردن متنی دادند، اما روز جمعه اعلام کردند که رییس شورا اظهار داشته نیازی به انتشار تکذیبیه روابط عمومی شورا نیست که برای بنده سوال است و خواستار توضیح دهدار می باشم.
پس از آن هم طاهره شمشیری دیگر بانوی شورا هرگونه درگیری فیزیکی با عبدالله زاده را تکذیب کرد و ادامه داد: تضارب آرا در میان اعضای شورا عادیست، اما اصالت خانوادگی دو عضو بانوی شورا اجازه درگیری میان آنها را نمی دهد و آنهایی که این شایعات را مطرح می کنند، به خدا واگذار می کنم.
پس از آن، دهدار رییس شورا خطاب به عبدالله زاده گفت: خودتان هم می فرمایید شایعه بوده، آیا باید به هر شایعه ای واکنش نشان داد و پروبال داد؟ البته من هیچ وقت روابط عمومی را از انتشار متنی علیه این موضوع منع نکرده ام و خودم هم در تماس تلفنی برخی اهالی رسانه، چنین اتفاقی را تکذیب کرده ام.


اختلاف رییس سابق و فعلی شورا
همچنین قبل از اینکه شورا وارد دستور کار اصلی خود یعنی تعیین سرپرست شود، عبدالخالق برزگرزاده طی نطقی گفت: تشکیل پیاپی جلسات فوق العاده شورا غیرقانونی بوده و به جز جلسه روز پنجشنبه که از نظر تعداد به حدنصاب رسید، باقی جلسات پذیرش قانون نیست. البته از آقای فرماندار بوشهر انتظار دارم به جای اما و اگر در سخنان خود، صریح و شفاف نظرشان را درباره مصوبه شورا درباره پایان کار شهردار اعلام نمایند.
رییس دوره سابق شورای شهر با بیان اینکه استفساریه اخیر درباره بازنشستگان قانون بوده و قانون نیازی به تصویب شورا نداشت، افزود: اگر همکاران اجازه می دادند من دوستانه از آقای میگلی نژاد می خواستم استعفا دهد و ایشان هم هیچ مشکلی نداشت، هرچند جانبازی آقای میگلی نژاد بر هیچکس پوشیده نیست.
وی در پایان با بیان اینکه میگلی نژاد سرمایه انسانی بوشهر است گفت: چهار سال پیش که آقای میگلی نژاد نظر من را برای ورود به شهرداری جویا شد، همان زمان به عنوان مشورت گفتم حضور پیدا نکند، چرا که وی نماینده مجلس بوده و از نظر شان اداری باید در مسئولیت هایی که در تهران به وی پیشنهاد شده بود حضور می یافت.
ابوذر دهدار رییس شورای شهر بوشهر نیز به توضیحات برزگرزاده درباره غیرقانونی بودن جلسات فوق العاده ایراد وارد کرد و با قرائت بندهایی از کتاب قانون شورا، یادآور شد: تعیین زمان جلسات شورا از وظایف ذاتی رییس شورا است و با توجه به پایان کار شهردار سابق و ضرورت تعیین سرپرست، این جلسات مطابق قانون برگزار شد که برخی اعضا غیبت داشتند.
نهایتا این بحث ها با درخواست برخی اعضای شورا پایان داده شد تا وارد تصمیم گیری اصلی یعنی تعیین سرپرست شوند.
گفتنی است در این جلسه علاوه بر خبرنگاران، شماری از شهروندان و فعالین اجتماعی نیز حضور یافته بودند.

کد خبر: 873151

وب گردی

وب گردی