«آرش» برای زلزله زدگان خوانده می شود

نمایشنامه «آرش»به کارگردانی ماهناز رجبی از 8 آذر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران خوانش می‎شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، آرش کمانگیر یا آرش کمانکش، یکی از اسطوره‌های کهن ایرانی و همچنین نام شخصیت اصلی این اسطوره‌است.

آرش، از سپاهیان منوچهر بود که پس از پایان جنگ ایران و توران به عنوان کماندار ایرانی برای بازشناختن مرز ایران و توران برگزیده شد و از بالای کوه «اییریو خشوتا» از چهارمین کشور روی زمین در زادگاه فریدون رفت و با تمام نیرو تیری را به سوی کوه «خوانونت» در خاور رها کرد.

«آرش» در نوشته بهرام بیضایی قهرمان نیست و تیر را با عشق پرتاب نمی‌کند. او ستوربانی است که تیر را با بیزاری رها می‌کند و ناخواسته قربانی می‌شود و ناخواسته شهید و قهرمان می‌شود. بیضایی این اثر را در جوانی، بین سال‎های 1334 تا 1337 نوشت است.

نمایشنامه خوانان این اثر عبارتد از: بهزاد بابازاده(کشواد و آرش)، محمدرضا مهمیزی(راوی، سرگروه، پدر)، سعید شیرازی(سردار و شاه توران و البرز)، پرواز نجفیان مقدم(نقال)، مریم عظیمی(دستیار کارگردان)، مصطفی بانیان(گردآوری موسیقی)، ماهناز رجبی(طراح ماسک، صحنه و لباس)

«آرش» از 8 تا 10 آذر همه روزه ساعت 19 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود. علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت با تلفن 22207081، 22287082 تماس بگیرند و یا به گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

501

کد خبر: 873210

وب گردی

وب گردی