اهدای «کبد» دانش سوم دبستانی به یک دانش‌آموز بیمار نیازمند پیوند

«کبد» دانش‌آموز سوم دبستانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به دانش‌آموزی بیمار، اهدا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، معین سهل‌آبادی دانش‌آموز پایه سوم دبستان بهادرزاده ناحیه دو مشهد بود.

وی به دلیل بیماری، دچار مرگ مغزی شد که با موافقت والدینش، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد و این دانش‌آموز در شب شهادت امام مهربانی‌ها علی بن موسی‌الرضا(ع) آسمانی شد.

ابراهیم خالقی مدیر مرکز فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: معین سهل‌آبادی به دنبال یک حمله حاد آسمی، دچار تنگی نفس شدیدی شد و این امر باعث ایست قلبی شد و پس‌ از آن خون‌رسانی به مغز متوقف شده و منجر به مرگ مغزی او شد.

وی افزود: پس از گزارش دکتر معالج در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) به مرکز پیوند اعضا، گروه تأیید کننده مرگ مغزی این مرکز شامل متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی در دو نوبت اقدام به معاینه و دریافت نوار مغزی کردند و پس‌ از آن با تأیید پزشکی قانونی، مرگ مغزی اعلام شد و با رضایت خانواده سهل‌آبادی برای اهدا عضو، کبد معین به یک دانش‌آموز دیگر در قزوین که به‌شدت نیازمند این پیوند بود اهدا شد تا زندگی دوباره‌ای به این کودک بخشیده شود.

مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اهدای عضو بزرگ‌ترین عمل انسان دوستانه‌ای است، گفت: این اهدا شصتمین پیوند اعضا در سال 96 و هفتصد و ششمین اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
706

کد خبر: 873264

وب گردی

وب گردی