مشکلات صندوقهای زیرمجموعه تامین اجتماعی تا یک سال آینده حل می شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: بر اساس جمع بندی جلسه غیرعلنی امروز، قرار شد مشکلات صندوق های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی به ویژه صندوق های بازنشستگی، تا یک سال آینده به طور کامل حل شود.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز و درباره نشست غیرعلنی صبح امروز اظهار داشت: با توجه به ۲۰ اولویت و ابرچالشی که در ابتدای سال جاری از سوی مجلس مطرح شد و با توجه به اینکه یکی از آنها ساماندهی صندوق های بازنشستگی کشور بوده، در جلسه غیرعلنی امروز به بررسی این موضوع پرداخته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت کشور زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است، در حوزه صندوق ها به عنوان اولین موضوع به صندوق های زیرمجموعه تامین اجتماعی پرداخته شد و گزارش مرکز پژوهش های مجلس در جلسه امروز مطرح و بررسی شد.

سخنگوی هیات رئیسه همچنین با اشاره به حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در نشست غیرعلنی امروز گفت: در این جلسه همچنین روسای کمیسیون های اجتماعی، بهداشت و درمان، اقتصادی و برنامه و بودجه مواردی را مطرح کردند و با توجه به فراگیری جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی و حساسیت های بالا نسبت به آن، قرار شد اقدامات خوبی در یک سال آینده در این مجموعه انجام شود.

نعمتی افزود: همچنین قرار شد مجموعه جمع بندی هایی که در گزارش های کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفته، به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شود و در قالب طرح بررسی شود؛ در این مجموعه باید سرمایه گذاری ها به گونه ای انجام شود که حقوق ذی نفعان که مردم هستند، رعایت شود.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز، موضوع بازنشستگی های پیش از موعد بود که ضرباتی را به سازمان تامین اجتماعی وارد کرده و قرار شد بعد از این با دقت بیشتری نسبت به این مسئله عمل شود؛ همچنین نوع بنگاه داری و شرکت داری مجموعه تامین اجتماعی نیز محل بحث است، چرا که در مجموعه تامین اجتماعی به ویژه شستا شرکت هایی هستند که باید ساماندهی شوند، مخصوصا ۱۲۷ شرکتی که زیان‌ده هستند باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده، وام هایی است که مجموعه سازمان تامین اجتماعی و شستا دریافت می کنند؛ به اعتقاد نمایندگان شاید بسیاری از این وام ها ضرورتی نداشته باشد، گرچه خود این مجموعه ها سرمایه گذار هستند و اگر قرار است سودی عاید مجموعه شود، باید در نهایت این سود به خود مردم برگردد.

نعمتی در پاسخ به این سوال مهر که آیا مهلت یک ساله برای حل مشکل صندوق های زیرمجموعه تامین اجتماعی از سوی مجلس صادر شده است، اظهار داشت: جمع بندی دولت و مجلس در این جلسه این بود که طی این مدت مسئله حل شود؛ یعنی تا یک سال آینده نباید مشکلی در حوزه تامین اجتماعی و صندوق های آن باقی مانده باشد.

وی درباره دیگر صندوق های بازنشستگی از جمله صندوق فولاد نیز تصریح کرد: این موضوع در جلسات بعدی مجلس بررسی خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر: 873300

وب گردی

وب گردی