چگونه  از آنفلوآنزا پیشگیری کنیم ؟

متخصص طب ایرانی گفت: درد، بیحالی و کوفتگی شدید در اکثر اندام‌های بدن از علائم اولیه بروز بیماری آنفلوآنزا است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمد قادری متخصص طب ایرانی با اشاره به رسیدن فصل شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزا با سرماخوردگی متفاوت است؛ علائم آنفلوآنزا به‌سرعت بروز می‌کند، شدید است و باعث درد، بیحالی و کوفتگی شدید در اکثر اندام‌های بدن می‌شود.

وی علائم آنفلوآنزا را تب، سرفه، گلودرد، بدن‌درد، خستگی، لرز و گاهی همراه با اسهال و تهوع عنوان کرد و گفت:‌ در صورتی‌ که یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان علائم بیماری آنفلوآنزا را داشتند، باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

این متخصص طب ایرانی در ارتباط با پیش‌گیری از آنفلوآنزا گفت: به دلیل اینکه مهم‌ترین راه انتقال این بیماری از راه دستگاه تنفسی است، تا حد ممکن در ایام شیوع، از تردد و حضور در اماکن عمومی خودداری شود.

وی در ادامه افزود: در مواقعی که مجبور هستید در اماکن عمومی حضور یابید، حتماً از ماسک‌های طبی و استاندارد و فیلتردار استفاده کنید و محیط زندگی را با دود کردن اسپند ضدعفونی کنید.

قادری با توجه به زمان اپیدمی و فراگیر شدن بیماری، دست دادن و روبوسی را عاملی مهم در ایجاد بیماری آنفلوآنزا دانست و خاطرنشان کرد: احتمال است فرد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا باشد اما هنوز علائم در آن غلبه پیدا نکرده باشد.

این متخصص طب ایرانی حضور در هوای سرد بیرون و همچنین ماندن در حمام، به‌علت افزایش سردی و تری بدن، باید به حداقل برسد.

وی گفت: در روزهای فراگیر شدن بیماری آنفلوآنزا غذاهای خورش کرفس و آبگوشت می‌تواند مناسب باشد و همچنین خوراکی‌های عسل، ارده، شیره خرما و دم‌کرده پونه مصرف شود.

قادری افزود: در روزهای فراگیر شدن بیماری از خوردن غذاهای فست‌فود، خوراکی‌های صنعتی، لبنیات، سرکه، چای و نوشابه‌های گازدار که سیستم ایمنی بدن را به‌شدت ضعیف می‌کند، پرهیز شود.

این متخصص طب ایرانی در پایان توصیه کرد برای درمان این بیماری باید حتماً به پزشک متخصص مراجعه شود.

701

کد خبر: 873316

وب گردی

وب گردی