حرکت «اتوبوس‌های اردویی» فقط با ارسال «کد حرکت/راه اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش از رصد حرکت 2 هزار اتوبوس حامل دانش‌آموزان در 45 روز گذشته خبر داد و گفت: تا 10 روز آینده حرکت «اتوبوس‌های اردویی» فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو، امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از سامانه کنترل اردوهای دانش‌آموزی با تقدیر از تلاش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی در خصوص راه اندازی مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی در کمتر از یک هفته، اظهار داشت: راه اندازی چنین مرکزی در این زمان کم تنها از طریق کار جهادی ممکن است که الحمدالله این موضوع انجام شد.

وی افزود: امنیت و سلامت سفرهای دانش‌آموزی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله‌ای است که در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار داد و تلاش می‌کنیم در گام بعدی، سامانه کنترل سفرهای دانش‌آموزی را در مراکز استان‌ها ایجاد کنیم و تمام سفرهای درون استانی را نیز رصد کند.

بطحایی، نظارت مستمر بر عملکرد سامانه کنترل اردوها را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجا که سلامت و امنیت دانش‌آموزان همواره در اولویت قرار دارد، کارشناسان و مسئولان مرتبط، از اعمال هرگونه سلیقه و خلاقیت در سامانه کنترل آنلاین سفرهای اردویی باید خودداری کنند و هر نوع تغییر در روند اجرایی سامانه تنها باید از طریق دستورالعمل‌های بالادستی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از 10 روز آینده حرکت اتوبوس‌های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکان پذیر باشد و این کد به منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود.

وی ادامه داد: در فرآیند فعالیت این مرکز جای هیچ گونه اشتباهی نخواهد بود و اولین اشتباه به منزله آخرین اشتباه مسئول مربوطه تلقی می‌شود زیرا با جان دانش‌آموزان سر و کار داریم.

بطحایی گفت: مسئولان ذی ربط، سامانه کنترل سفرهای دانش‌آموزی را بررسی کرده تا اگر نیازمند اصلاح و تغییر هست از طریق اداری اقدام لازمه صورت گیرد و برای نهادینه کردن این سامانه زیر ساخت‌های مورد نیاز نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید با تمام جدیت فعالیت‌های مرکز کنترل را پیگیری کنند و با هرگونه کوتاهی و قصور در استان‌ها برخورد کنند تا سلامت دانش‌آموزان در اردوها به طور کامل تضمین شود.

بطحایی از رصد حرکت 2 هزار اتوبوس حامل دانش‌آموزان اردویی طی 45 روز گذشته توسط این مرکز خبر داد و افزود: تقویت این مرکز هزینه‌ها را کاهش و امنیت و سلامت اردوها را افزایش می‌دهد بنابراین اطلاع رسانی دقیق از فعالیت‌های سامانه برای جامعه ضروری است.

706

کد خبر: 873340

وب گردی

وب گردی