نمایشگاه «برجسته های عاشقانه» در نیاوران دیدنی می شود

نمایشگاه «برجسته های عاشقانه» با ارائه تازه ترین آثارخوشنویسی برجسته نستعلیق «استاد داود نیکنام» سوم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برپا می شود.

به گزارش ایسکانیوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «داود نیکنام» از هنرمندان شهرری در این باره گفت: مضمون آثار با محتوای عارفانه و عاشقانه است و در آنها از اشعاری از حضرت مولانا، حافظ، عراقی و شاعران معاصر استفاده شده است.

وی اضافه کرد: تکنیک کار به صورت کاملا برجسته مدرن، باحفظ اصول و قواعد دقیق خوشنویسی نستعلیق صورت گرفته است و هدف از برپایی این نمایشگاه، ارایه آثاری با خط زیبای نستعلیق با رویکردی کاملا جدید وخلاقانه منحصربفرد بوده که جامعه و هنردوستان امروزی نیازمند فعالیتهای هنری غیر تکراری و نوآورانه است.

این هنرمند خوشنویس افزود: 22 اثر در اندازه های مختلف با ترکیب بندی های خاص همراه با خلاصه نویسی و گزیده نویسی، پیش روی بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

براساس این گزارش، «داوود نیکنام»، خوشنویسی را در سال ٦٤، از محضر استاد زنده یاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» در تبریز فرا گرفت و از سال ٦٩ پس از فارغ التحصیلی از انجمن خوشنویسان ایران، کار تدریس را نیز آغاز کرد. وی کتیبه ضریح شش گوشه حضرت امام حسین علیه‌السلام، ضریح حضرت زینب کبری (س) و ضریح حضرت رقیه (س) را نیز خوشنویسی کرده است.

«نیکنام» ابداع کننده آثار خوشنویسی "مدرن برجسته" است و تاکنون ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی بر پا کرده و علاوه بر کار داوری در چندین جشنواره سراسری خوشنویسی، موفق به اخذ جوائز و عناوین متعدد هنری شده است. وی همچنین نگارنده نشان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» است که این آثار از سوی مردم با استقبال زیادی روبرو شده است.

علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند از 4 تا 12 آذر ماه سال جاری از ساعت 10 الی 20 به فرهنگسرای نیاوران تهران واقع در میدان نیاوران (شهید باهنر)، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران - گالری شماره 2 مراجعه کنند. همچنین مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه 3 آذرماه ساعت 16 برگزار می شود.

502

کد خبر: 873343

وب گردی

وب گردی