کاهش سرفاصله حرکت قطارها در شلوغ‌ترین خط مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر استفاده حداکثری از توان مترو برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران، گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط2، 3 و 4 متروی تهران این زمان در خط یک هم کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نوبخت با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولین اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است، افزود: در حال حاضر تنها راه برون رفت از آلودگی هوا و ترافیک تهران، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری است که به این منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها و خدمات رسانی هرچه بهتر در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با تلاش های انجام گرفته در مدیریت جدید شهری در طی هفته های گذشته سرفاصله حرکت قطارها در خطوط دو، سه و چهار کاهش یافت و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته با مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال، کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط یک نیز از ۵ دقیقه به ۴ و نیم دقیقه رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه خط یک متروی تهران شمال شهر پایتخت را به جنوب متصل کرده است، خاطرنشان کرد: این خط با تمام خطوط متروی تهران در ایستگاه های شهید بهشتی، امام خمینی(ره)، دروازدولت و مولوی تقاطع داشته و همواره حجم بالای مسافر را جابه جا می کند، قطعاً کاهش سرفاصله حرکت قطارها می‌تواند باعث روان شدن تردد مسافران در این ایستگاه‌ها شود.

نوبخت با بیان اینکه ایجاد این تغییرات در خط یک موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی می‌شود، افزود: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم تعداد اعزام قطار در این خط را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت خط یک و دسترسی آسان آن به حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و استقبال زیاد شهروندان محترم در روزهای پنجشنبه و مناسبت های خاص، گفت: با این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در تلاش هستیم تا گامی دیگر در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان به خصوص در روزهای پایانی هفته که با افزایش تردد خوردهای شخصی همراه هستیم، برداشته شود.
706

کد خبر: 873354

وب گردی

وب گردی