دومین نشست «نقد و بررسی آهنگسازی معاصرایران» برگزارمی شود

دومین نشست« نقد آهنگسازی معاصر ایران» با بررسی آثار استاد احمدپژمان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این نشست با اجرای علی عظیمی نژادان کارشناس مجری، احمد پژمان به بررسی دوره های مختلف آهنگسازی و دیدگاهش درحوزه موسیقی می پردازد .

بررسی «انعکاس هویت ایرانی» در آثار پژمان با نگاهی به قطعه « عیاران» محمد رضا فیاض (آهنگساز ، پژوهشگرو نوازنده سنتور)، میزگرد هوشنگ کامکار(آهنگساز)، مهران پورمندان (آهنگساز) و آرمان نوروزی(آهنگساز و پژوهشگر) با بررسی برخی آثار احمد پژمان بخش دیگر این برنامه است.

احمد پژمان متولد (18 تیر ۱۳۱۴)آهنگساز و موسیقیدان ، در دوره دبیرستان به فراگیری ویولن نزد حشمت سنحری پرداخت و تئوری موسیقی را نزد حسین ناصحی فراگرفت.

پس از چندی به عنوان نوارنده ویولن به ارکستر سمفونیک تهران راه یافت و در دوره رهبری سنجری و هایمو تویبر در ارکستر حضور داشت. وی سال 13۴۳ بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشسرای عالی، با اخذ بورسیه راهی اتریش شد و در آکادمی موسیقی وین نزد اساتیدموسیقی (توماس کریستین داوید، آلفرد اوهل، هانس یلینک و...) به تحصیل آهنگسازی پرداخت.

پژمان پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و به عنوان آهنگساز تالار رودکی و استاد موسیقی دانشگاه تهران فعالیت خودرا شروع کرد. اپراهای جشن دهقان، دلاور سهند(بر اساس زندگی بابک خرمدین)و سمندر برخی از آثار وی است که قبل از انقلاب در تالار وحدت به اجرا درآمدند.

همچنین پژمان سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای آهنگسازی راهی کلمبیا (نیویورک) شد و به فراگیری موسیقی الکترونیک پرداخت که در این دوره ولادیمیر اوساچوسکی، جک بیزن و بولانت آرل از استادان وی بودند.

503

کد خبر: 873389

وب گردی

وب گردی