غلامرضا علی‌بابایی درگذشت

غلامرضا علی‌بابایی، نویسنده و مترجم آثار تاریخی و سیاسی، امروز دوشنبه 29 آبان ماه از دنیا رفت.

به گزارش ایسکانیوز،غلامرضا علی‌بابایی، نویسنده و مترجم آثار تاریخی و سیاسی آثار بی شماری چون نیکسون، کیسینجر و شاه ترجمه رهام الوندی و غلامرضا علی‌بابایی، فرهنگ سیاسی آرش (تالیف)، فرهنگ روابط بین‌الملل (تالیف)، تاریخچه انرژی هسته‌ای در ایران و جهان، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی (ویراستار)، سیری در تاریخ سیاسی ایران از هخامنشی تا کنون نوشته جن.راف گارثویت، تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم، نوشته پیتر بویل، ترجمه محمد رفیعی مهرآبادی و غلامرضا علی‌بابایی، تاریخ نیروی هوایی از پهلوی تا انقلاب، و تاریخ ارتش ایران (از ۵۵۸ پیش از میلاد تا ۱۳۵۷ شمسی)، را ترجمه کرده است.

در این رابطه مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، در پیامی درگذشت غلامرضا علی‌بابایی را تسلیت گفت و متن پیام وی به این شرح است:

خبر درگذشت یکی دیگر از مترجمان و نویسندگان نام‌آشنای کشورمان موجب اندوه فراوان شد. ثمره تلاش بی‌وقفه آن مرحوم، تالیف آثار محققانه در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران است که خدمتی مهم به دانش‌پژوهان به شمار می‌آید.

اینجانب ضایعه درگذشت این مترجم و نویسنده نامی و متعهد را به جامعه فرهنگ و ادب، به‌ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن عزیز از دست‌رفته علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

502

کد خبر: 873445

وب گردی

وب گردی