دردهای پس از دوران بارداری را جدی بگیرید

کمردرد در دوران حاملگی، دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حبیب مفخم ، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: کمردرد در دوران حاملگی، دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند. از این رعایتنکات مهمی در این دوران الزامی است.
وی ادامه داد: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن، نیاز به حفظ تعادل به سبب افزایش فشار به ناحیه ستون فقرات و مهره ها بیشتر می شود.
مفخم افزود: در نتیجه باید عضلات ناحیه کمر، تقویت شوند. در غیر این صورت، درد کمر با بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین، بیشتر می شود.
وی تاکید کرد: برای تقویت عضلات جدار شکم و ناحیه اطراف ستون مهره ها بایستی به ورزش های مناسب دوران بارداری پرداخت. با این کار، کمردرد ناشی از اضافه وزن در دوره بارداری، به شکل قابل ملاحظه ای کمتر می شود .
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره بیان اینکه استفاده از کفش های مناسب و دقت در نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن از درد کمر می کاهد، تصریح کرد: در غالب موارد، این درد، دو تا سه ماه پس از زایمان بهبود می یابد و علت آن هم از بین رفتن هورمون هایی است که از جفت ترشح و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره ها می شود.
وی در پایان اظهارداشت: اگر دردها پس از دوران حاملگی ادامه داشت حتما باید به پزشک مراجعه شود تا علت کمردرد، مشخص و مراحل درمان آن اجرا شود.

701

کد خبر: 873452

وب گردی

وب گردی