کسب امتیاز لازم برای نشریات برتر دانشجویی مهم است

یکی از اعضای هیات داوران دومین جشنواره نشریه دانشجویی درباره چگونگی داوری آثارگفت: دسته بندی آثار ارسالی از واحد های دانشگاهی سراسر کشور انجام و با توجه به اینکه روز دوم داوری ها را سپری کردیم، برخی نشریات با توجه به شاخص های مورد نظر، توانستند امتیازات لازم را کسب و برگزیده شوند.

احمد نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز افزود: نکته جالبی که در بررسی آثار دانشجویی رویت شد، این است که سطح آثار و نشریات دانشجویی با توجه به نوپا بودن این جشنواره، با نشریات دانشگاه های سراسری رقابت می کند.

وی در بیان این مهم که ده سال سابقه مطبوعاتی و کار داوری بنده در سطوح مختلف دانشگاهی، توانسته یک کار داوری منصفانه را در این جشنواره نمایان کند؛ خاطر نشان کرد: سطح نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد رشد کرده و نیازمند زمینه سازی فرهنگی برای رشد و بالندگی و حمایت ویژه از سوی مقامات مسوول است.

نادری می گوید: زمینه سازی برای فضای آزاد اندیشی در نشریات دانشجویی با رعایت خطوط و قوانین موجود، زمینه ساز افزایش نشریات و آثار فاخر در حوزه فرهنگی محیط های دانشگاه آزاد حتی در رقابت با مراکز علمی دیگر است که مسوولان فرهنگی نباید با عدم توجه به این مقوله سد راه رشد نشریات شوند.

این داور جشنواره با مهم ارزیابی کردن جایگاه نشریات در جوامع امروز و آموزش وپرورش استعداد هایی که در راه علم، قلم فرسایی می کنند؛ تصریح کرد: دومین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی، گامی بلند به سوی جایگاه واقعی رسانه های مکتوب برداشته است.

وی گریزی هم به فضاهای مجازی وچند رسانه ایی زد و در مقایسه با رسانه های مکتوب خاطرنشان کرد: گرچه به اقتضای زمان افراد جامعه در شبکه های مجازی به دنبال محتوای خود می گردند؛ اما نباید فراموش کرد که همچنان، کتاب و مجلات و نشریات جایگاه واقعی خود را از دست داده اند.

احمد نادری در پایان یادآور شد: من معتقدم که گسترش شبکه های مجازی نمی تواند از ارزش معنوی آثارمکتوب بکاهد؛ ازاین نقطه نظر که رسانه های مکتوب به عنوان منابع رسمی تر، همیشه مورد توجه مخاطبان بوده است.

کد خبر: 873520

وب گردی

وب گردی