۶۰ وقف جدید در استان لرستان ثبت‌ شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: ۱۰۰ وقف جدید باید تا پایان امسال در استان ثبت سامانه شود که تاکنون ۶۰ وقف جدید به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده ظهر امروز در همایش وقف و رسانه استان که در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: وقف متفاوت با صدقه، هدیه و کارهای خیر دیگر است ؛ وقف چشمه همیشه جاری و حسنه جاریه است که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود.

وی افزود: در سامانه جامع اوقاف کشور حدود 800 نوع نیت خیریه ثبت‌شده است و اجرای نیات مذهبی، اجتماعی، مساجد و بقاع متبرکه کلیه نیات است.

معاون فرهنگی اداره کلاوقاف و امور خیریه استان لرستان بابیان اینکه هرساله از محل درآمد موقوفات استان حدود 30 نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شود عنوان کرد: یکی از استان‌های موفق در اجرای نیات، استان لرستان است که بیشترین کارکرد را در اجرای نیات داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارها ایجاد وقف جدید است که امسال باید 100 وقف جدید را ثبت کنیم و تاکنون 60 وقف جدید ثبت‌شده است بیان کرد: همایش "یاوران وقف" روز شنبه در خرم‌آباد و روز چهارشنبه در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

عباس زاده تصریح کرد: نشست‌های صنفی وقف در استان برگزار و نشست تخصصی روز پنج‌شنبه با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه و همایش بزرگداشت واقفان نیز در ازنا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در امامزادگان استان خیمه‌های معرفت، یاس نبوی، نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی، جشن ولایت و اعیاد از غدیر تا قربان برگزار شد.

عباس زاده ادامه داد: همچنین بصیرت همایش عاشورایی در 68 امامزاده و همایش‌های "لبیک یا حسین" و "لبیک یا رسول‌الله" هرساله در استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی، ادعیه و مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال در امامزادگان استان برگزار می‌شود و سالانه هزار مبلغ به استان اعزام و مبلغان بومی نیز فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه هرساله مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی نیز برگزار می‌شود اظهار داشت: در ایام اربعین امسال روزانه 12 تا 13 هزار غذا در موکب های اربعین در میان زائران حسینی توزیع شد.

902

کد خبر: 873610

وب گردی

وب گردی