پرونده دانشجویان بورسیه بسته می شود

عضو کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز با وزیر علوم گفت: از تعداد 3600 دانشجوی بورسیه تنها 100 نفر جایابی نشده اند که این افراد هم جانمایی خواهند شد و پرونده دانشجویان بورسیه مختومه می شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به جلسه امروز با وزیر علوم گفت: وزیر علوم آمار افرادی که به دلیل مشکل بورسیه از تحصیل محروم شده اند را 21 نفر اعلام کرد.

وی افزود: از تعداد 3600 دانشجوی بورسیه تنها 100 نفر جایابی نشده اند که این افراد هم جانمایی خواهند شد و پرونده دانشجویان بورسیه مختومه می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص دانشجویان بورسیه و ظلمی که در حق آنان شده، افزود: امروز با توضیحات وزیر علوم روشن شد، متاسفانه موضوع دانشجویان بورسیه، میدان بازی سیاستمداران شده که عده‌ای از این پرونده تنها برای عقده‌گشایی‌های سیاسی بهره‌برداری کرده‌اند و با هوچی گری تبلیغاتی سعی در بهره برداری سیاسی و موج سواری داشتند که باید واقعیات در این پرونده هر چه هست و هر چه نیست، به مردم گفته شود.

وزیر علوم گفتند به فکر جانمایی باقی دانشجویان بورسیه هستند

سیدحمایت میرزاده عضو فراکسیون امید و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز گفت: بعد از انتخاب آقای دکتر غلامی به عنوان وزیر علوم جلسه ای با ایشان نداشتیم، به عنوان کمیسیون تخصصی دعوت کردیم که وزیر هم گزارشی از کارهایشان بدهند هم برنامه هایشان را ارائه کنند، نمایندگان هم در مورد مسائل کلان کشور و هم در مورد حوزه هایشان نظراتی داشتند که با وزیر در میان گذاشتند.

وی افزود: در خصوص دانشجویان بورسیه وزیر علوم گفتند تلاش می کنند تا موضوع را حل کنند، قول قطعی ندادند اما نظرشان این هست که این مشکل در وزارت علوم حل شود.

عضو کمیسیون آموزش در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: نظر وزیر علوم این بود که مشکل اکثریت دانشجویان بورسیه حل شده و به فکر جانمایی باقی دانشجویان بورسیه هستند و مشکل خاصی در این زمینه نیست.

کد خبر: 873694

وب گردی

وب گردی