دکتر ولایتی:  هدف از خاورمیانه جدید حفظ امنیت اسرائیل است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: مسئله موشک های ایران کاری برای خلع سلاح ایران است تا به عنوان ستون فقرات اسلام نتواند سرپای خود بایستاد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما ضمن تبریک بابت پیروزی محور مقاومت بر گروه تکفیری داعش اظهار داشت: جنگ نیروهای عراقی در بوکمال در حقیقت همان جنگ ام المعارک بود و باید گفت در مقایسه با تاریخ اسلام مانند جنگ احزاب بود که به پیروزی مسلمانان واقعی منجر شد.

وی افزود: ما از چند سال پیش موضوع خاورمیانه جدید و بزرگ را از سوی غربی ها می شنیدیم، این موضوع هم به معنی خاورمیانه جدید بود و هم به معنی خاورمیانه بزرگ؛ در گذشته تقسیم بندی توسط انگلیس انجام شده بود که طی آن خاورمیانه را به سه بخش خاور دور و خاورمیانه و خاور نزدیک تقسیم کرده بودند به همین دلیل اخیرا موضوع خاورمیانه بزرگ را مطرح می کنند.

ولایتی ادامه داد: خاورمیانه تبین شده توسط انگلیسی ها، بسیار کوچک تر خاورمیانه جدید مورد نظر آن ها بود؛از تنگه جبل الطارق تا تنگه مالاکا و از کانال سوئز تا دریای خزر، تمام این محدوده قلمرو مدنظر انگلیس ها بود که در صدد اجرای آن بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مبنای انگلیس ها از مطرح کردن موضوع خاورمیانه جدید قرار دادهای گذشته است که از صد سال گذشته مرزهای کنونی را در کشورهای عربی تعیین کرده بود است؛ قراردادی به نام ساکس پیکو که در سال 1916توسط نماینده انگلیس و فرانسه بسته شده بود و در آن میراث عثمانی برای استعماگران تقسیم بندی کرده بودند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 1917 بالفور وزیر امورخارجه انگلیس به خانواده روچیلد ها که از خانواده های قدرتمند یهودی بودند قولی داده بود که بر اساس آن آمریکا را در جنگ جهانی اول شرکت داده و در ازای آن اعلام کردند که فلسطین را به وطن یهودی ها تبدیل خواهد کرد.

ولایتی اظهار داشت: در سال 1922 چرچیل وزیر وقت مستعمرات انگلیس در قاهره جلسه ای پشت در های بسته با نمایندگان مختلف انگلیس در منطقه داشت و طراحی مرزهای خاورمیانه را به نهایت رساندند و نتیجه آن وضعیت فعلی در خاورمیانه است که شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که هدف غرب از مطرح کردن خاورمیانه جدید برهم زدن مرزها است تصریح کرد: برای این که مرزها مرزها را بهم بزنند باید تفرقه ایجاد می کردند و خط مقاومت که تهران شروع می شد و از بغداد و بیروت و فلسطین می گذرد مورد تجزیه قرار دهند با هدف این که اسرائیل احساس امنیت کند؛ پول این اقدام را عربستان سعودی تامین می کند، طرح ریزی آن با صهیونیست ها و تبلیغات بین المللی آن توسط آمریکا انجام می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با بینش دوربینانه و استراتژیک مقام معظم رهبری نقاط دور را خوب تشخیص دادند و لذا پیش از این که دشمن به سراغ ما آید در خانه دشمن به سراغشان رفتیم.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: بعضی ها می گویند چرا هزینه ها در داخل نمی شود و در پاسخ به آن باید گفت هزینه پیشگیری همیشه کمتر از درمان است. طرح آنها ارتقاء یک آرمان کاذب است و داعش برای تضعیف اسلام بود تا چیزی از کشورهای اسلامی باقی نماند.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص امکان بروز داعش به اشکال دیگری گفت: به اشکال دیگری قطعا دنبال خواهد شد. در شهرها پخش می شوند و انفجارهایی ایجاد می کنند. بخشی از اینها از کشورهای اروپایی آمده اند و شکست خورده و به کشورشان باز خواهند گشت و برایشان هزینه خواهند داشت.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در رقه و ایجاد ۱۲ پایگاه نظامی گفت: در همین جنگ بوکمال کلی تجهیزات می آوردند که شکست نخورند.

ولایتی در ادامه با اشاره به طرح های در دستور کار گفت: طرح های دیگری در کار دارند و نمونه آن لبنان است. عربستان زمانی موافق تشکیل دولت توسط ۸ مارس و ۱۱ مارس بود اما بعد مجبورش کردند که استعفا بخواند اما با هوشیاری مردم لبنان و میشل عون تیرشان به سنگ خورد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان به هر شیوه ای که بتوانند عمل خواهند کرد. در قضیه اقلیم کردستان که نمونه دیگری است دیدم که عوامل مزدوری به نام کرد در رفراندوم پرچم اسرائیل بلند کردند.

ولایتی در پایان تصریح کرد: طرح های مکمل دیگری نیز دارند و.مسئله موشک های ایران کاری برای خلع سلاح ایران است تا به عنوان ستون فقرات اسلام نتواند سرپای خود بایستاد.

کد خبر: 873715

وب گردی

وب گردی