اصفهان عظمت و شکوه خود را مدیون دانشمندان و حکیمان علم و اندیشه است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان عظمت و شکوه خود را مدیون دانشمندان و حکیمان علم و اندیشه است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه دور جدید گفت‌وگو‌های سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای؛ پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» در هتل عباسی اصفهان اظهار داشت: به عنوان استاندار اصفهان از طرف مردم دیار همیشه جاوید ایثار و مقاومت به میهمانان این سمینار خوش آمد می‌گویم.

وی با اشاره به جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری اصفهان افزود: اصفهان بیش از 22 هزار جاذبه فرهنگی، طبیعی، تاریخی و مذهبی و 7 اثر ثبت شده جهانی ملموس و 2 اثر ناملوس توسط یونسکو دارد، همچنین این شهر اقلیت‌های ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان را در خود جای داده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان عظمت و شکوه خود را مدیون دانشمندان و حکیمان علم و اندیشه همچون ابوعلی سینا، میرداماد، شیخ بهایی و میرفندرسکی است، گفت: ادیان توحیدی در این شهر همیشه وفاق و همدلی داشته‌اند.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان قطب مهم هسته‌ای ایران مطرح است که کارخانه اورانیوم و تأسیسات هسته‌ای نطنز گواه دیگری از خلاقیت علمی و نبوغ دانشمندان و متخصصان صنعت هسته‌ای ایران زمین به شمار می‌رود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: در این زمان ضرورت حفظ میراث هنری و فرهنگی و علمی احساس می‌شود، با چنین سمینارهایی و تبادل دستاوردها از یک سو و اجرا شدن برجام به عنوان یک سند بین المللی امیدواریم بتوان با هم اندیشی‌های علمی سرفصل جدیدی را در توسعه همه جانبه و احترام به حقوق ملت‌ها و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری رقم زد و این رویکرد را جایگزین زبان زور کرد.

901

کد خبر: 873835

وب گردی

وب گردی