محدود شدن مسؤلیت بیمه ها در تصادفات خودروهای لوکس

رئیس کل بیمه مرکزی بر مسئولیت محدود شرکت‌های بیمه و مردم در تصادفات رانندگی با خودروهای لوکس تاکید کرد و گفت: تنها چاره مالکان این خودروها پوشش بیمه بدنه خودرو است و به نظر می‌رسد به همین دلیل فروش بیمه‌نامه بدنه در سال جاری رشد داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: علی‌رغم تدابیر قانون جدید شخص ثالث همچنان نگرانی مردم از تصادف با خودروهای لوکس وجود دارد و شایعات فضای مجازی به این نگرانی‌ها دامن می‌زند.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند بیمه‌ها حاضر به پرداخت خسارت خودروهای گران قیمت از یک حدی نیستند، در حالی که از یک سقف مشخص هیچ کس در برابر خسارت این گونه خودروها مسئولیتی ندارد.

او خاطرنشان کرد: مثلا اگر کسی با یک خودرو یک میلیارد تومانی تصادف کند،با توجه به پوشش خسارت معادل نیمی از دیه کامل انسان، 140 میلیون تومان تقسیم بر قیمت خودرو یعنی یک میلیارد تومان می‌شود که کمتر از 20 درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: از نظر قانون خودرو متعارف که می‌تواند خسارت کامل بدنه را دریافت کند خودرو 140 میلیون تومانی است، بنابراین اگر مالک خودرویی با یک خودرو لوکس یک میلیارد تومانی تصادف کند خسارت ضربدر 140 و تقسیم بر قیمت خودرو می‌شود که عددی حدود 14 میلیون تومان است.

او ادامه داد: طبق قانون هیچ کس بیش از این مسئولیتی در برابر خسارت خودروهای گران قیمت ندارد، نه فرد عامل حادثه و نه شرکت بیمه.

به گفته همتی تنها راه حل مسئله برای مالکان خودروهای گران‌قیمت خرید پوشش بیمه بدنه است و شاید یکی از دلایلی که امسال بیمه بدنه رشد خوبی داشته این است که مالکان اینگونه خودروها احساس کردند نیاز به بیمه بدنه دارند، چرا که این بیمه‌نامه مابه‌التفاوت تعهدات شخص ثالث را برای خسارت اینگونه خودروها می‌پردازد.

علی رغم تعیین تکلیف قانون جدید شخص ثالث درباره خسارت خودروهای گران قیمت در تصادفات همچنان در فضای مجازی به نگرانی‌ها در این باره دامن زده می‌شود.

منبع: فارس

403

کد خبر: 873864

وب گردی

وب گردی