جلوگیری از احداث کارگاه خط ۶ مترو در مقابل موزه فرش تهران

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: خواستار جلوگیری از احداث کارگاه خط ۶ مترو در مقابل موزه فرش تهران هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی در تذکرات پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درباره موزه فرش اظهار داشت:‌ این موزه یکی از موزه‌های تهران است که در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده است.

وی افزود: ساختمان این موزه در سال 1356 در مساحتی به وسعت 3400 مترمربع و با اقتباس از دار قالی توسط عبدالعزیز فرمان‌فرمایان طراحی و تأسیس شده است.

خلیل‌آبادی افزود: طبق گزارش‌های رسیده در روزهای گذشته شرکتم تروی تهران قصد احداث کارگاه و هواکش ایستگاه کارگر در خط 6 متروی تهران دقیقاً در مقابل در اصلی این موزه را داشت که با ممانعت و برخورد مسئولین موزه از استقرار این بنای موقت جلوگیری شد.

وی ادامه داد: مجدداً این بنا با دستور مهندس پروژه کمی آنطرف‌تر درب اصلی موزه در حجمی بسیار بزرگ در حال احداث است به صورتی که دهنه هواکش ایستگاه مترو در کنار فاخرترین موزه فرش خاورمیانه بنا می‌شود.

وی بیان داشت: از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه و همچنین اداره میراث فرهنگی تهران خواستارم که جهت پیگیری و رسیدگی به این موضوع با توجه به بازدید روزانه چندصد گردشگر خارجی اقدام کنند.
706

کد خبر: 873887

وب گردی

وب گردی