برگزاری مسابقه نقاشی‌های کودکان مهاجر افغانستان/ فروش آثاربه نفع کودکان

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اشاره به داوری مسابقه نقاشی کودکان مهاجر افغانستان گفت: فروش آثاربه نفع کودکان توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های دارویی(نوونوردیسک)  به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در ارتباط با سی‌امین سال حضور سازمان برنامه جهانی غذا در ایران اظهارداشت: برنامه جهانی غذا بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه سازمان ملل با رسالت رسیدگی به گرسنگان در جهان است که بر همین اساس 30 سال پیش برای اولین‌بار با ورود شمار زیادی از پناهندگان افغانستان به کشور وارد عمل شدیم.

وی افزود: هنوز یک‌میلیون افغانستانی دارای مدرک شناسایی یا همان کارت آمایش داریم که از این میان 30‌هزار نفر از آسیب‌پذیرترین‌های آنها تحت پوشش هستند. این افراد در مهمان‌شهرهایی مستقر هستند و ما سبدهای غذایی مورد نیازشان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و همچنین برنامه‌های تشویقی غذایی در ازای اجازه تحصیل دختران این مهاجران به این خانواده‌ها می‌دهیم تا ضمن جلوگیری از ازدواج زودهنگام دختران، مادران توانمندی در این خانواده‌ها پرورش یابند.

وی درباره مسابقه نقاشی با حمایت مالی شرکت نوونوردیسک به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران، گفت: این مسابقه نقاشی هرساله در میان اهالی مهمان‌شهرهای تحت پوشش این سازمان برگزار می‌شود و امسال با حمایت مالی این شرکت دارویی این کار را در برنامه قرار دادیم.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران اضافه کرد: شعار امسال روز جهانی غذا «مهاجرت و غذا» بود و موضوع کلی این نقاشی‌ها نیز بر این محور قرار داشت که البته ما اصرار خاصی بر این موضوع نداشتیم تا خلاقیت کودکان را در این آثار محدود نکرده‌باشیم.
گرامی تاکید کرد: در واقع بزرگ‌ترین مشکلی که جاهایی مانند WFP با آن مواجه هستند مسئله تامین منابع مالی است و جذب این منابع برای ما چون طبق تقسیم‌بندی سازمان ملل در کنار کشورهایی قرار گرفته‌ایم که نسبت به آنها در شرایط خوبی هستیم، کار ‌آسانی نیست. امسال حمایت نوونوردیسک را برای برگزاری این مسابقه نقاشی در کنار خود داشته‌ایم و بدون این حمایت‌ها نمی‌توان چنین‌ کارهایی را پیش برد.

انتخاب ۱۲۰ اثر از کودکان
ویشکا آسایش نیز سی‌امین سال حضور سازمان برنامه جهانی غذا در ایران به‌عنوان یکی از اعضای هیئت داوران این رویداد، اظهار کرد: طی این طرح یک ورق کاغذ و یک بسته مداد شمعی در اختیار کودکان این خانواده‌ها قرار گرفت. پیش از این مسابقه فقط برای دختران و با مداد رنگی انجام می‌شد، اما امسال پسران هم شرکت داده‌شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نقاشی کشیده شد که از میان آنها 120 اثر را انتخاب کردیم، افزود: درنهایت از بین ‌آنها هم به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران 30 نقاشی انتخاب شد که در یک رویداد با قیمت 100 دلار برای فروش به نمایش گذاشته خواهندشد. این مبلغ به کودکی که نقاشی متعلق به اوست اهدا می‌شود ضمن اینکه هدیه‌ای نیز برای مدرسه‌ محل تحصیل این کودک در نظر گرفته‌می‌شود.

این عضو هیئت داوران گفت: انتخاب این نقاشی‌ها کار آسانی نبود، چراکه هر کدام از این نقاشی‌ها یک دنیا حرف از احساسات و زندگی این کودکان را در خود گنجانده‌است.

رسالت اجتماعی شرکت نوونوردیسک
در ادامه یانا راس، مدیر منابع انسانی شرکت نوونوردیسک پارس نیز که حمایت مالی این رویداد را برعهده دارد، ضمن معرفی این شرکت گفت: نووردیسک اولین شرکت دارویی خارجی است که مستقیما در ایران در حال تاسیس یک کارخانه است. تمرکز این شرکت دانمارکی بر داروهای دیابت است و بر اساس رسالت اجتماعی که یکی از بخش‌های مهم این شرکت محسوب می‌شود در این موضوع در کنار WFP قرار گرفته‌است.

فرزانه شکیبافر، مدیر بخش آموزش نوونوردیسک پارس، نیز در این مورد گفت: نوونوردیسک این رویداد را شروع آشنایی با این سازمان می‌داند. ما ابزارهای آموزشی را برای افزایش آگاهی بخش‌های مختلف جامعه شهری و روستایی در زمینه دیابت در اختیار داریم و در صورت وجود توافق‌ها و اجازه‌های لازم خواهیم توانست در مسیر رسالت اجتماعی شرکت با پیشبرد برنامه‌های انسان‌دوستانه WFP همراه باشیم.

701

کد خبر: 873905

وب گردی

وب گردی