کمیته کشوری سل تشکیل شد/میزان شیوع سل در کشور 16 مسلول در هر 100 هزار نفر است

 کمیته کشوری سل به ریاست دکتر رییسی معاون بهداشت در دفتر این معاونت تشکیل و در خصوص مباحث مهم این حوزه تبادل نظر و تصمیم سازی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، در این نشست دکتر علیرضا رئیسی ضمن ارائه گزارشی از حضور خود و هیات همراه ایرانی در اولین "کنفرانس جهانی پایان دادن به بیماری سل در راستای اهداف توسعه هزاره" در روسیه گفت: این همایش با حضور 100 کشور و 70 وزیر بهداشت برگزار شد.

وی افزود: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای ریشه کنی و مبارزه با سل نیاز به یک همت جهانی داریم. ایران نیز با توجه به همسایگانی مثل پاکستان و افغانستان که 270 مسلول در هر 100 هزار نفر جمعیت دارند بعنوان کشوری که باید حضور فعال در این همایش جهانی می داشت، در آن شرکت کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین محورهای این همایش بحث تحقیقات جدید بود که باید به سمتی برود که درباره طول مدت درمان و داروهایی که به کارگیری می شود تجدید نظر شود.

رییسی گفت: محور مهم دیگر این همایش وجود ارتباط بین سل و بیماری های NCD از جمله دیابت، فشار خون ،قلبی و عروقی بود که نگرانی ها در مورد بیماری سل را بیشتر می کند.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: میزان شیوع سل در کشورمان 16 مسلول در هر 100 هزار نفر جمعیت است و این میزان بسیار پایین تر از میانگین جهانی است.

گفتنی است پیش از سخنان معاون بهداشت هریک از اعضای کمیته به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مباحث تغذیه ای، دارویی، آزمایشگاهی، سل مقاوم به درمان، شناسایی مسلولین، درمان مسلولین، پیگیری روند درمانی مسلولین، کمبود پزشک، کمبود بودجه، ارتباط سل با سایر بیماری ها، کمبود امکانات، پرونده الکترونیک سلامت و سل، آموزش مردم درباره سل، توانمندسازی کارشناسان، وضعیت نیروی انسانی در این حوزه و مشکلات معیشتی مسلولین پرداختند.

701

کد خبر: 873908

وب گردی

وب گردی