تهیه دستورالعمل برای صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: بر اساس ماده 10 قانون تشکیل مدارس غیردولتی، بانک مرکزی موظف به تهیه دستورالعمل برای صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی شده است و ما منتظر همکاری بانک مرکزی برای تهیه این دستورالعمل هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ، در خصوص اعطای وام به مؤسسان مدارس غیردولتی، اظهار داشت: تا زمانی که بسترهای لازم ایجاد نشود و مقدمات قانونی ایجاد صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی فراهم نشود، نمی‌توانیم درباره ارائه این تسهیلات سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه به‌جد پیگیر مراحل قانونی ایجاد صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی هستیم، افزود: 2 ماده به عنوان مواد حمایتی هستند که به دنبال اجرای آنها هستیم؛ براساس ماده 10 قانون تشکیل مدارس غیردولتی، بانک مرکزی موظف به تهیه دستورالعمل برای صندوق شده است و ما هم چندین بار مکاتباتی با این بانک داشته‌ایم و تقاضای معرفی نماینده برای تشکیل کارگروه را دادیم و منتظر همکاری بانک مرکزی هستیم.

زینی‌وند اضافه کرد: ماده 10 قسمت اصلی کار است و بخش دیگر ماده 13 قانون است که در مورد صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی است که اساسنامه آن در کمیسیون تخصصی آموزش و پرورش و کمیسیون اصلی دولت به تصویب رسیده است و منتظریم به تصویب هیأت وزیران هم برسد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: امیدواریم دولت 500 میلیارد تومان را امسال در بودجه سنواتی در نظر بگیرد که بتوانیم سهمی را در قالب تسهیلات به مدارس غیردولتی کمک کنیم؛ دولت پس از تصویب این اساسنامه موظف است بین یک تا 50 درصد سرانه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی را پرداخت کند و امیدواریم که برای سال آینده حداقل 25 درصد را پرداخت کند.
706

کد خبر: 873942

وب گردی

وب گردی