تمام توجه فرمانداری دزفول به دو بخش شهیون و سردشت بوده/ محرومیت ها از زمان جنگ در بخش شهیون باقی مانده است

فرماندار دزفول گفت: با آمار و ارقام اثبات خواهیم کرد که تمام توجه فرمانداری شهرستان به دو بخش شهیون و سردشت بوده و باز هم ان شاءالله در خدمتشان هستیم تا جبران مافات کنیم.

حبیب اله آصفی با بیان این که بخش شهیون جزو محروم ترین بخش ها از ایران محسوب می شود، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شهیون منطقه بسیار وسیعی با بیش از 3 هزار کیلومتر وسعت است.

وی ادامه داد: دو بخش سردشت و شهیون از بخش های به شدت کوهستانی دزفول هستند که شاید بتوان گفت 90 درصد این دو بخش را کوهستان های مرتفع زاگرس پوشیده است.

فرماندار دزفول با بیان این که متاسفانه اقدامات اساسی به منظور بازسازی مناطق محروم در شهر صورت نپذیرفته است، تصریح کرد: بخش شهیون فاقد بسیاری از خدمات مانند مخابرات بوده که سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات مساله تامین اعتبار آن حل شد که در حال حاضر از 30 درصد سال گذشته به 75 درصد آن معضل حل شده است.

حجم بالای محرومیت در مناطق استان خوزستان

آصفی ادامه داد: به صورت مثمر در این 3 سال و نیم که در دزفول حضور داشتم اولویت های ما جبران عقب ماندگی های مناطق محروم بوده که در تمام جلسات استان به صورت جدی پیگیری شده و استاندار و نماینده محترم تلاش گسترده ای برای جبران مافات کرده اند.

وی تاکید کرد: حجم محرومیت در بخش های شهیون و سردشت به حدی وسیع است که به این زودی ها فکر نکنم به اتمام برسد یا حداقل بتوان این دو بخش را به شهرستان تبدیل کرد.

فرماندار دزفول تصریح کرد:متاسفانه هنگامی که نوبت بازسازی به استان خوزستان رسید اعتبارات با مشکل روبه رو شد و ما در محرومیت باقی ماندیم.

محرومیت ها از زمان جنگ در بخش شهیون باقی مانده است

وی با بیان این که محرومیت ها از زمان جنگ در بخش شهیون باقی مانده است، گفت: به دلیل حجم ارتفاعات کوهستانی و سخت بودن راه های گذر باعث شد تا کمبود اعتبارات و بودجه ها به منطقه شد.

آصفی با بیان این که اهالی بخش شهیون مردمانی بسیار نجیب، باشخصیت و بافرهنگی هستند، ادامه داد: مسافرتی برای استاندار پیش آمد که برای اولین بار به آن مناطق رفته و مردم شهیون انتظار داشتند تا استاندار در آنجا اسکان داشته باشد.

وی ادامه داد: مرکز بخش نسبت به مناطق شهیون و سردشت از شرایط بهتری برخوردار بودند که قابل مقایسه نیست، به همین دلیل آنها گله مند بوده این گله مندی منجر به استعفای دسته جمعی شورای بخش شهیون شد.

تمام توجه فرمانداری شهرستان دزفول به دو بخش شیهون و سردشت بوده

فرماندار دزفول اظهار داشت: مذاکرات اولیه را با شورای بخش شهیون صورت گرفته و تا پایان این هفته یا هفته آینده جلساتی را با آنها خواهیم داشت و با آمار و ارقام اثبات خواهیم کرد که تمام توجه فرمانداری شهرستان به دو بخش شهیون و سردشت بوده و باز هم ان شا الله در خدمتشان هستیم تا جبران مافات کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، منطقه شهیون از توابع شهرستان دزفول است که در ۱۵ کیلومتری شمال شهر دزفول قرار گرفته و مساحتی بالغ بر ۳۰۲ کیلومتر مربع را دارا است. راه آسفالته دزفول-شهیون به مسافت تقریبی ۷۵ کیلومتر تا آخرین روستا یعنی آبیدسری کشیده شده و مسافت آن تا اولین روستا یعنی بیشه بزان ۳۴ کیلومتر می باشد.

901/900

کد خبر: 873952

وب گردی

وب گردی