خوزستان  محاصره در گرد و غبار و ریزگردها/احتمال تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان گفت: با ادامه بارش‌ها غلظت ریزگردها کاهش پیدا خواهد کرد و در صورت افزایش ریزگردها و وزش باد تعطیلی فردا و یا روزهای بعد اعلام خواهد شد.

کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی استان خوزستان درباره آب و هوای این استان و میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار کرد: در استان شاهد ریزش بارندگی هستیم و با این ریزش بارندگی روز شنبه به صورت اطلاعیه و روز گذشته به صورت اخطاریه اعلام کردیم که از امروز در همه نقاط استان شاهد وزش باد شدید و بارش خواهیم بود.

بهادری تصریح کرد: میزان بارندگی امروز در بستان 20 میلی‌متر، در رامهرمز و لالی 10 میلی‌متر و در امیدیه و شوش 5 میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در اهواز به دلیل وزش بادهای نسبتاً شدید یکی از کانون‌های 20 کیلومتری جاده اهواز به رامهرمز فعال شده است و گرد و خاک ایجاد کرده است و کاهش دود را به 100 متر رسانده است. بدون شک ما بارش را خواهیم داشت که این بارش می‌تواند همراه با گل و لای باشد و سلامت مردم را به خطر بیاندازد .

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: استانداری خوزستان به منظور حفظ سلامت مردم بعد از ظهر امروز مدارس را تعطیل اعلام کرده است و ساعت کاری ادارات را کوتاه کرده است .

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی اعلام شده بود در صورتی که روز دوشنبه بارش در صبح نداشته باشیم و وزش باد باشد به طور یقین گرد و خاک را خواهیم داشت و این می‌تواند باعث کاهش بارش باران شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از آنجایی که وجود گرد و خاک ابرهای باربر را عقیم می‌کند، این پیش بینی‌ها برای اهواز اتفاق افتاد و انتظار می‌رود تا بعد از ظهر با بارش باران میزان گرد و غبار کاهش یابد تا هوای سالم را حداقل در اهواز داشته باشیم . بارشها تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد یافت و به دلیل ناپایداری و همراه شدن با وزش باد و گرد و خاک ممکن است همراه باشد .

وی گفت: در صورت ادامه این وضعیت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

بهادری در پایان بیان کرد: با ادامه بارش‌ها غلظت ریزگردها کاهش پیدا خواهد کرد و در صورت ادامه غلظت ریزگردها و وزش باد تعطیلی فردا و یا روزهای بعد اعلام خواهد شد و در شرایط امروز تنها این تعطیلی شامل بعد از ظهر امروز شد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 873983

وب گردی

وب گردی