مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: با بروز زلزله کرمانشاه شاهد همدلی، همدردی و مهربانی همه مردم ایران بودیم. هنرمندان حوزه هنری و اساتید برتر هنرهای تجسمی هم با ارائه آثار خود درصدد همدردی و همدلی با این عزیزان برآمدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، پس از وقوع زلزله در کرمانشاه و مصائب و مشکلاتی که برای مردم مناطق زلزله زده به وجود آمد، تعداد زیادی از هنرمندان بر آن شدند تا به نحوی ادای دینی به بازماندگان این حادثه داشته باشند. با توجه به اعلام آمادگی این عزیزان و دغدغه ای که در مجموعه مدیران حوزه هنری و بنیاد روایت فتح در این رابطه وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا شرایط برای فروش آثار هنری به نفع کمک به بازماندگان زلزله کرمانشاه فراهم شود و همین‌طور ورک شاپ خلق آثار با حضور برخی از هنرمندان شاخص هنر انقلاب در حوزه هنری برگزار شود.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در این خصوص گفت: این اتفاق به همت هنرمندان بسیار خوب حوزه هنری و برخی از اساتید حوزه هنرهای تجسمی برگزار شده است. مخاطبان می‌توانند امروز، سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر به محل حوزه هنری تهران مراجعه کنند و در ورک شاپ هنرمندان حضور داشته باشند و در عین حال از آثار تولید شده در این ورک شاپ دیدن کنند. حتی دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف برای برقراری ارتباط با اساتید هنرهای تجسمی دراین ورک شاپ حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری ورک شاپ، هنرمندان طراز اول انقلاب برای حمایت از مردم زلزله زده کرمانشاه، آثار خود را در اختیار حوزه هنری قرار داده‌اند و بیش از 100 اثر از آثار این هنرمندان در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوش‌نویسی، تذهیب، خط نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، پوستر و... در گالری عالی و عکاس‌خانه حوزه هنری برای فروش به نمایش گذاشته شده است، البته آثاری که در ورک شاپ تولید می‌شوند پس از اتمام مراسم به فروش گذاشته می‌شوند و درواقع عواید این اتفاق نیز در اختیار مردم زلزله زده کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنرمندان حوزه هنری و اساتید برتر هنرهای تجسمی نیز با ارائه آثار خود درصدد همدردی و همدلی عزیزان زلزله‌زده برآمدند. در این رویداد، علاوه بر فروش آثار و ابعاد مادی، شاهد رقم خوردن اتفاقی معنوی هستیم که به نوعی هنرمندان برای انجام کاری خیر، انسانی و خداپسندانه گردهم می‌آیند که به نظرم جای تقدیر و تشکر دارد. امیدواریم متناسب با بضاعتی که وجود خواهد داشت، بتوانیم این مراسم را خوب رقم بزنیم.

وی درخصوص قیمت گذاری آثار هنری که برای فروش به نفع کمک به بازماندگان زلزله کرمانشاه گذاشته شده است، توضیح داد: قیمت گذاری توسط تیم کارشناسی صورت گرفته‌است؛ البته با توجه به آنکه قصد بر فروش تمام آثار است، حداقل قیمت‌ بر روی آثار گذاشته شده‌ است. در واقع می‌توان گفت مخاطبان می توانند پوسترهای طلاکوب و با کیفیت که آثار اساتید طراز اول هستند را با قیمت 10 هزار تومان و همچنین آثار خوش‌نویسی تذهیب کاری شده که بسیار نفیس هستند را با قیمت 500 هزار تومان به بالا خریداری کنند؛ البته این قیمت‌ها به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته شده و خریداران می‌توانند قیمت‌های بیشتری ارائه بدهند.

شجاعی طباطبایی در ادامه از حضور کاریکاتوریست‌های برجسته در این اتفاق خبر داد و گفت: این هنرمندان درصدد طراحی چهره مخاطبان و علاقه‌مندان برخواهند آمد و هر کس هر اندازه که بخواهد پرداخت می‌کند.

برخی از استادان حاضر در این رویداد بزرگ هنری عبارت اند از: کاظم چلیپا، صداقت جباری، حمید عجمی، علی وزیریان، پرویز اسکندرپور، مرتضی حیدری، اصغر یوزباشی، عبدالحمید قدیریان، طاهر شیخ‌الحکمایی، نادر قشقایی، ملک دادیار گروسیان، سیدمحسن نوری نجفی، سید حمید شریفی، مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند، محمدرضا دوست محمدی، حسن روح الامین، کیومرث قورچیان، رضا بدرالسماء، مرتضی گودرزی، محمود عبدالحسینی، ناصر طاووسی، امید خاکباز، محمد تقی اسدی، صدیقه سلمان، سعید نقاشیان، امیرحسن آقامیری، حشمت‌الله نوروزی، طوبی رجبعلی، قاسم مهرزاد، علی اسلامی‌مقدم، دانیال فرخ، صدیقه سلمان، علی رضاییان، سید محمدرضا میری، ناصر سیفی، کامیار صادقی، قاسم غلامی، مهدی فرخی، امیربهادر شاهرخی، علیرضا هادی معزی، محمود آزادنیا، حمید قربانپور، سید علی قافله باشی، سید هادی قادری، میر حسین آقا میری، سعید نقاشیان، سعید غلامی، حسین غلامی، مهدی حاجی محمدی فریمانی، علی پتگر، منصوره علیخانی، منصور فارسی، علی شیخی، مسعود صالحی، حسین عصمتی، محمد حسین نیرومند، امیر حسامی نژاد، سید مهدی حسینی، آرش فروغی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و حسین شیرازی.

ورک شاپ خلق و فروش آثار هنری با حضور تعدادی از هنرمندان پیش‌کسوت و طراز اول هنر انقلاب، به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی بنیاد روایت فتح، به منظور کمک به زلزله‌زدگان شهرها و روستاهای کرمانشاه در محل کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار خواهد شد. عواید فروش آثار خلق شده در این ورک شاپ که امروز سه‌شنبه، 30 آبان ماه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر در کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری برپا خواهد شد، به صورت کامل برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

503

کد خبر: 874049

وب گردی

وب گردی