علوی: سفر رهبر معظم انقلاب باعث تسکین دل های داغدار خانواده های مصیبت زده شد

نماینده مجلس با در نظر داشتن سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده، اظهار داشت: این امر بر روحیه و آرامش مردم  زلزله زده تاثیر بسزایی داشت و باعث امید و انگیزه های مضاعف در بین مردم منطقه شد .

سید احسن علوی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن در نظر داشتن اقدامات انجام شده در خصوص زلزله غرب کشور گفت: از این به بعد اقدامی اگر قرار است در مورد بحران ها صورت بگیرد باید از مجاری سازمان مدیریت بحران باشد به شرطی که خود این مجموعه باعث بحران نشود و در مقابل این ها وقایع دوام بیاورد.

وی تصریح کرد: کمیسیون عمران پیگیر زلزله غرب کشور است و نقاط آسیب پذیر را شناسایی می کند تا در زلزله های بعدی مجموعه ها منسجم تر و با برنامه تر عمل کنند.

علوی با اشاره به این که در مواقع بحران همیشه شلوغی هایی پیش می آید اظهار داشت : مردم استان های همجوار کرمانشاه با ارسال محموله هایی توانستند کمک های زیادی را انجام دهند ولی در حال حاضر بیشترین نیاز در آنجا البسه و چادر است که باید بیشتر رسیدگی شود و از احتیاجات دیگر وضعیت مطلوبی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقیاس 7.3 ریشتری زلزله غرب کشور ابراز کرد: هرچند جان یک نفر هم برای ما با ارزش است اما با این شدت زلزله تلفات 500 نفری بسیار کم است و خدا رحم کرد که خسارت های کمتری نسبت به زلزله 4 ریشتری بم ایجاد شد.

وی با اشاره به تخریب های انجام شده در روستا و ساختما های شهر اظهار داشت: طبیعی است ساختمان هایی که رد روستا ها بودند نکات ایمنی را در ساخت خود رعایت نکرده بودند ولی ساختمان هایی را مشاهده شد که فقط دیواره های خارجی آن ریخته شده و مکان های دیگری هم بود که به کلی با زمین صاف شده بود با این وجود باید استاندارها را در ساخت و ساز و حتی مصالح رعایت کرد و کار را در این گونه موارد به کاردان آن سپرد.

علوی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده اظهار داشت: این امر بر روی روحیه و آرامش مردم زلزه زده تاثیر بسزایی داشت و باعث امید و انگیزه های مضاعف در بین مردم منطقه شد .

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی مردم می بینند عالی ترین مقام کشور وقت گذاشته و به آن ها سرزده است باعث دلگرمی آن ها می شود.

وی ادامه داد: قطعا این امر تاثیر زیادی دارد و باعث تسکین دل های داغدار خانواده های مصیبت زده شد .

علوی گفت: باید از رهبر معظم انقلاب به خاطر رسیدگی و توجهی که داشتند تشکر کنیم که به مسئولان از همان ابتدا تأکید کردن تا به وضع مردم برسند.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان اظهار داشت: سفر رهبر معظم انقلاب تا سالها در خاطر مردم خواهد ماند و هر وقت ایشان به استان کرمانشاه رفتند مایع خیر و برکت شدند امیدواریم مسئولان مصمم تر به وظایف خود عمل کنند.


303

کد خبر: 874073

وب گردی

وب گردی