تاکید استاندار بوشهر بر حمایت از فعالیت‌های بنیاد ایران شناسی

استاندار بوشهر فعالیتهای صورت گرفته در راستای جمع آوری و چاپ کتب گرانبهای نویسندگان و علمای استان و انتشار آن ها را قابل ستایش دانست و بر حمایت از فعالیت‌های بنیاد ایران شناسی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز سه شنبه 30 آبان ماه در نشست هیئت امنای بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر با اشاره به اینکه آثار تاریخی از سرمایه‌های مهم یک جامعه به شمار می‌رود اظهار داشت:آثار تاریخی در هر ستان و منطقه یک گنجینه و سرمایه ارزشمند است که بافت تاریخی بوشهر در این زمره است.

وی با بیان اینکه بنیاد بوشهر شناسی در بافت تاریخی بوشهر قرار دارد تاکید کرد: احیا عمارت و ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه آثار فاخر و ارزشمندی در بنیاد بوشهر شناسی وجود دارد افزود: آثار فاخر و کتب ارزشمند موجود در کتابخانه بنیاد بوشهر شناسی مرجعی برای اهل تحقیق و زمینه‌ای برای شناخت گذشته پر افتخار این دیار فرهنگ‌مند است.

گراوند فعالیتهای صورت گرفته در راستای جمع آوری و چاپ کتب گرانبهای نویسندگان و علمای بوشهر و انتشار آن ها را قابل ستایش دانست و بر حمایت از فعالیت‌های بنیاد ایران شناسی تاکید کرد.

وی، با اشاره به فرهنگ غنی و پربار این استان در ادوار مختلف تاریخی گفت: برای برگزاری روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر کارگروه ویژه‌ای تشکیل می‌شود.

در این نشست بر چاپ دو اثر در مورد استان و حل بخشی از مشکلات بنیاد تاکید شد.

همچنین اعضای بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر هر کدام انتظارات خود را برای تداوم بهتر و موثرتر فعالیتهای بوشهر شناسی بیان کردند و از مسئولان استان خواستند همچون گذشته یاریگر بنیاد باشند.

901

کد خبر: 874077

وب گردی

وب گردی