کیف پزشکی ویژه مناطق محروم

کیف پزشکی ویژه مناطق محروم و دور افتاده از سوی محققان ایرانی ارائه شد که این دستگاه در مناطقی که امکان حضور پزشک فراهم نیست، کاربرد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پژوهشگران پژوهشکده علوم و فناوری‌های نوین موفق به طراحی و ساخت دستگاه معاینه تخصصی پزشکی از راه دور شدند.

این دستگاه در مناطق سخت غیر قابل تردد، دور افتاده و مکان‌هایی که امکان حضور پزشک متخصص فراهم نیست، کاربرد دارد.

این دستگاه برای انجام معاینه‌های معمولی و تخصصی پزشکی به کار می‌رود و در زمان‌ها و مکان‌های دور افتاده و حتی شهری که امکان دسترسی به خدمات پزشکی فراهم نباشد، کاربرد دارد.

افراد می‌توانند با استفاده از تجهیزهای تعبیه شده این کیف، اطلاعات مورد نظر پزشک متخصص را از طریق فضای اینترنت و موبایل ارسال کنند و پزشک می‌تواند به وضوح با استفاده از تمام آیتم‌های مورد نیاز، بیمار خود را مداوا کند. در این کیف تمام تجهیزهای چشم پزشکی، قلبی و پوستی طراحی شده است.

جا به جایی راحت و سریع، سرعت بالا در بهره برداری، معاینه پارامترهای حیاتی متنوع قابل انتخاب مانند فشار خون، قند خون، نوار قلب، صداهای قلب و سیستم تنفسی، اکسیژن خون، دمای بدن، وزن و قد، معاینه پوست، معاینه چشم، معاینه گوش و حلق و بینی، سونوگرافی، رادیوگرافی دندان، ارتباط با پزشک متخصص از طریق سیستم ویدیو کنفرانس و پایگاه داده اطلاعات پزشکی مراجعان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف است.

همچنین باتری پشتیبان داخلی، وزن کم، نیاز به تنها یک اپراتور آموزش دیده، قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم،LAN، فیبرنوری از دیگر ویژگی‌های این کیف تخصصی است.

منبع : فارس

کد خبر: 874088

وب گردی

وب گردی