کارآفرینی اجتماعی یک خیر پایدار است

قائم‌مقام قائم‌مقام گفت: جامعه امروز با تحولات زیادی از جمله سالمندی روبه‌روست در نتیجه به کارآفرینی جمعی و خیرین کارآفرین بیشتر نیازمند هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سیدابوالحسن فیروزآبادی در همایش خیرین کارآفرین، گفت: کارآفرینی اجتماعی یک خیر پایدار است و در جامعه امروز یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه امروز با تحولات زیادی از جمله مسن شدن روبه‌روست در نتیجه به کارآفرینی جمعی و خیرین کارآفرین بیشتر نیازمند هستیم.

فیروزآبادی افزود: اشتغال پایدار و کاهش بیکاری یکی از دغدغه‌های کشور است که کارآفرینان می‌توانند در کنار دولت نقش مهمی در زمینه رفع بیکاری ایفا کنند.

وی افزود: همایش کارآفرینان خیر برای افزایش نقش آنها در ایجاد اشتغال برای آسیب‌دیدگان اجتماعی مانند محرومان، معلولان، معتادان بهبو‌د یافته و زندانیان آزاد شده است که امیدوارم این گونه همایش‌ها در راستای ایجاد اشتغال در کشور بیشتر برپا شود.

قائم‌مقام وزیر رفاه همچنین در مورد تحولات فضای مجازی، گفت: تاکنون بیش از 12 میلیارد دستگاه ایجاد شده که از این تعداد 7 میلیارد متعلق به گوشی‌های هوشمند است که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به رشد ارتباطات مجازی حجم این دستگاه‌ها به 50 میلیارد هم برسد.

فیروزآبادی ادامه داد: در حال حاضر تشکل‌های صنفی هم که روز به روز در حال گسترش هستند به 12 هزار مورد رسیدند در حالی که این تعداد در 4 سال گذشته کمتر از 7 هزار مورد بود. بنابراین تشکل‌های صنفی افزایش 90 درصدی داشته‌اند و این نشانگر رشد در این زمینه است.
706

کد خبر: 874089

وب گردی

وب گردی