مشکلی در تامین آب و برق نداریم/ بیش از ۴ هزار چادر برق دار شدند

وزیر نیرو گفت: برای ما خط قرمز این است که آب با کیفیت خوبی در اختیار مردم قرار دهیم. در حال حاضر بیش از ۴ هزار چادر برق دار شده است. همچنین توانستیم تعداد ۱۰۰ واحد حمام سیاری مستقر شده را به ۵۰۰ حمام افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه همایش اقتدار و همبستگی بسیجیان در کارآمدی صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات رسانی در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که صورت گرفته خدمات رسانی در این مناطق مورد رضایت مسؤلان بوده است و به جز مشکل پس لرزه که باعث می شود چشمه های آهکی گل آلود شود و ما ناچار می شویم که ورود آب را در شبکه متوقف کنیم و از سیستم های تصفیه سیار استفاده کنیم مشکل دیگری وجود ندارد.
او تصریح کرد: برای ما خط قرمز این است که آب با کیفیت خوبی در اختیار مردم قرار دهیم که در حال حاضر بیش از ۴ هزار چادر برق دار شده و با توجه به اینکه وظیفه وزارت نیرو نبود.
اردکانیان گفت: همچنین توانستیم تعداد ۱۰۰ واحد حمام سیاری مستقر شده ما این تعداد را به ۵۰۰ حمام افزایش دادیم.
او تصریح کرد: مشکلی از نظر تامین آب و برق نداریم منتظر هستیم که اسکان موقت شروع شود و نسبت به فراهم کردن امکانات گرمایش اقدام کنیم.
وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که برای کشورهای همسایه برنامه دارید افزود:البته پنجشنبه گذشته ملاقاتی با وزیر منابع آب عراق داشتم خوشبختانه میزان خسارت ناچیز بوده هم در ارتباط با کسانی که جانش را ازدست دادن کمتر از انگشتان دو دست است و هم خسارت دیده ها ولی به هرحال چنانچه نیاز به کمک داشته باشند هلال احمر مطابق برنامه ها مورد توجه قرار می دهد.

او در موردآخرین وضعیت زلزله‌زده گفت: قطعا آبی که در این این مناطق استفاده می شود کیفیت آب سالم را ندارد به طور یقین به کدورت آب منطقه برمی گردد که بخشی از منابع آب شرب آن منطقه منابع کاستی یا آهکی دارد. تا به امروز ۵۰۰ پس لرزه اتفاق افتاده است وقتی پس لرزه ها رخ می دهد. باعث می شود که لایه های تحت الارضی زمین حرکت کرده و مقادیر زیادی رس وارد منابع آب شود و آب را گل آلود می کند. بنابراین از حد استاندارد کدورت عبور کرده است باید تصفیه شود.
او ادامه داد:ا در حال حاضر تصفیه مبایل در آنجا مسقر است امکاناتی بوده که از کشور دانمارک خریداری مردیم و مجبور شدیم به مناطق زلزله‌زده منتقل کنیم. اما اگر چنانچه این هم جوابگو نباشد برای ما خط قرمز کیفیت آب است تحت هیچ شرایطی آب آلوده وارد شبکه نمی شود و اگر لازم باشد از آب بسته بندی استفاده خواهیم کرد.
403

کد خبر: 874099

وب گردی

وب گردی