شهردار تبریز: بسیج نوعی تفکر است

شهردار تبریز با بیان این که بسیج یک چارت اداری نیست بلکه نوعی تفکر است، گفت: نمی‌توان تفکر بسیجی را در قالب سازمانی ترسیم کرد بلکه باید سعی و تلاش همه ما این باشد که تفکر بسیجی و روحیه بسیجی در این تمامی کارکنان شهرداری تبریز نهادینه شود.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج شهین‌باهر در دیدار با مسئولان سازمان بسیج شهرداری و حوزه‌های بسیج مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: یکی از افتخارات بنده این است که یکی از بنیانگذاران بسیج مهندسین استان بوده‌ام و اکنون نیز افتخار حضور در بسیج اساتید استان را دارم.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی در پیشبرد امور شهرداری راهگشاست افزود: تفکر بسیجی بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است و در حقیقت این تفکر بسیجی است که کشور و نظام ما را از گزندها حفظ کرده است.

باهر با اشاره به اینکه بزرگترین آفت تمامی حوزه‌های کاری روزمرگی است اظهار داشت: شاید برخی مواقع شکل روزمرگی تغییر یابد اما آنچه که گاهی باعث می‌شود ما به اهداف تعریف شده دست نیابیم عوض شدن مسیر حرکت در نیمه راه است.

وی افزود: بسیج یک چارت اداری نیست بلکه بسیج نوعی تفکر است و نمی‌توان تفکر بسیجی را در قالب سازمانی ترسیم کرد بلکه باید سعی و تلاش همه ما این باشد که تفکر بسیجی و روحیه بسیجی در این تمامی کارکنان شهرداری تبریز نهادینه شود و رسالت اصلی بسیج شهرداری وارد کردن این نوع تفکر به بدنه شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مشکلات شهر و شهرداری با وارد شدن تفکر بسیجی برطرف شدنی است افزود: ورود تفکر بسیجی و روحیه بسیجی به بدنه شهرداری می‌تواند روحیه تازه‌ای به شهرداری تبریز بخشیده و تحول مورد انتظار مردم در مجموعه مدیریت شهری را پرسرعت کند.

باهر کم هزینه‌ترین و راحت‌ترین راه مواجه به مسائل و مشکلات سازمانی را تزریق روحیه بسیجی و تفکر بسیجی دانست و گفت: بسیج شهرداری باید در تمامی حوزه‌ها فعال بوده و برای حوزه‌های مختلف برنامه ریزی داشته باشد. اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی، دیدار و گفتگوی رو در رو با همکاران و لمس مشکلات آنان می‌تواند حرکت تاثیرگذاری از سوی بسیج شهرداری تبریز باشد.

شهردار تبریز در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه نباید به بسیج به عنوان ساختار و چارت اداری نگاه داشته باشیم افزود: باید در بخش‌های مختلف به دنبال تحقق روحیه بسیجی بین همکاران باشیم، لازمه ایجاد تحول در ارائه خدمت به شهروندا تقویت روحیه بسیج و تفکر بسیجی در بین کارکنان شهرداری تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه اصطلاح حرکت بسیجی‌وار بار معنای مثبت و تاثیرگذاری در بین مردم دارد افزود: باید در تحلیل و آنالیز اصطلاح حرکت بسیجی‌وار تأمل کنیم امروز در شهرداری با توجه به واقعیت موجود شاخص‌های حرکت بسیجی‌وار و بسیجی بودن را مشخص و پردازش کنیم.

شهردار تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است گفت: توجه به شاخص‌های فرهنگی و مذهبی این شهر در راستای تبریز 2018 و همچنین معرفی پتانسیل‌های این شهر باید مورد توجه باشد.

901

کد خبر: 874103

وب گردی

وب گردی