ادغام بخش صنعت برق وزارت نیرو به وزارتخانه دیگر به صلاح نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما موافق تغییر ساختار در وزارت نیرو نیستیم و ارجاع بخش صنعت برق به وزارتخانه دیگر به صلاح نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فریدون حسنوند شامگاه گذشته در نشست با وزیر نیرو و معاونانش وزارت نیرو با بیان اینکه کمیته‌ای بین وزارت نیرو و کمیسیون انرژی در حوزه آب و برق تعیین شود، گفت: در این کمیته بنا بر نظر نمایندگان هر موضوعی که اولویت دارد پیگیری شود و مدیران استانی وزارت نیرو باید با نمایندگان همکاری کنند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما موافق تغییر ساختار در وزارت نیرو نیستیم و آن را یک مشکل برای وزارتخانه می‌دانیم، افزود: فعال شدن شورای عالی انرژی یکی از راهکارهای رفع مشکلات در حوزه انرژی است و اگر به تغییر ساختار نیاز باشد باید در سطح استانی انجام شود.
او در ادامه این نشست که در محل وزارت نیرو برگزار شد، افزود: ادغام بخش صنعت برق وزارت نیرو به یک وزارتخانه دیگر به صلاح نیست، البته این بخش در هر وزارتخانه‌ای باشد توسط کمیسیون انرژی مورد نظارت قرار می‌گیرد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از هم اکنون به منظور بررسی بودجه 97 در حوزه وزارت نیرو باید کمیته‌ای تشکیل شود، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌هایی در وزارت نیرو وجود دارد که برای اوراق مشارکت جذابیت دارد.
حسنوند با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید با تشویقات و تبلغیات در حوزه سرمایه‌گذاری، عملیاتی کردن پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: باید کمیته مشترک سرمایه‌گذاری متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس تشکیل شود تا بحث جذب سرمایه‌گذاری پیگیری شود.
او مهار آب‌های مرزی را یکی از ضرورت‌های کنونی کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون بحث آب، برق و فاضلاب در مناطق زلزله‌زده مطرح است. باید یک برنامه‌ریزی مدون برای رسیدگی به وضعیت مناطق زلزله زده تهیه شود و این مناطق در اولویت رسیدگی‌ها قرار گیرد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه آب و برق در تابستان کشور با مشکل مواجه می‌شود، در استان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود دچار مشکل می‌شوند از هم اکنون تدابیر لازم اتخاذ شود.
حسنوند در پایان تصریح کرد: دولت، مجلس و بخش خصوصی باید یک مثلث تشکیل دهند تا به رشد کشور بینجامد.

منبع: خانه ملت

402

کد خبر: 874117

وب گردی

وب گردی