آیت‌الله علوی گرگانی: کنسولگری ایران در نجف ارتباط خود را با مراجع روزبه‌روز تقویت کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: کنسولگری ایران در نجف نباید ارتباط خود را با علما و مراجع قطع کند و همواره باید این ارتباط تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرکنسول ایران در نجف‌اشرف اظهار داشت: تشرف شما به نجف اشرف نعمت بزرگی است، در کنار ولایت، حسن هم‌جواری در محضر امیرالمؤمنین(ع) نعمتی است که به شما داده‌شده است.

وی با تأکید براینکه کنسولگری ایران در نجف نباید ارتباط خود را با علما و مراجع قطع کند و همواره باید این ارتباط تقویت شود، افزود: در نجف نیز باید سعی شود که ارتباط کنسولگری با علما و مراجع باشد چرا که در اثر رفت‌وآمد با بیوتات مراجع یک سلسله آگاهی‌هایی به انسان داده می‌شود که ممکن است اگر این ارتباط نباشد در انسان ایجاد نشود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در همه شرایط نباید ارتباط میان علما و مراجع قطع شود، ادامه داد: سعی و تلاش داشته باشید که راهنمایی‌های لازم به مراجعان را به نحو احسن انجام دهید تا هر کسی که با مسئله‌ای مواجه می‌شود بتواند با مراجعه به کنسولگری مشکل خود را حل کند.

آیت‌الله علوی گرگانی یکی از نعمات و افتخارات انسان را کثرت مراجعات مردم دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نباید از این کثرت مراجعات خسته شوید و حاجات مردم را روا کنید، هر چه مراجعات بیشتر باشد انسان لذت بیشتری از خدمت‌گزاری می‌برد.

در ابتدای دیدار حمید مکارم سرکنسول ایران در نجف‌اشرف با اشاره به اهمیت روابط ایران و عراق گفت: این رابطه ازیک‌طرف دارای اهمیت است و از طرف دیگر رابطه قم و نجف از اهمیت مضاعفی برخوردار است چراکه بحث حوزوی قم و نجف بسیار مهم است و رابطه قم و نجف سبب استحکام بیشتر خواهد شد.

901

کد خبر: 874140

وب گردی

وب گردی