یادداشت مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به‌مناسبت هفته فیلم اروپایی

به‌مناسبت آغاز هفته فیلم اروپایی در تبریز، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، در یادداشتی برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی را سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفت و گوی بین فرهنگ‌ها دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در یادداشت سیدصادق موسوی آمده است:

امروزه سینما بهترین راه ارتباط بین انسان‌هاست. زبان تصویر در شرایط کنونی جهان بهتر از هر زبان دیگری، دردها و آرزوهای انسان معاصر را برای ما بازگو می‌کند. امیدوارم برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها باشد. فراهم کردن بستر مناسب برای آشنایی با فیلم کوتاه جهان و آن‌چه امروز در دنیا می‌گذرد از مهم‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان این هنر در خارج از تهران بی‌افتد. هفته فیلم اروپایی با چنین هدفی پایه‌گذاری شده و امیدواریم به زودی امکان نمایش و تحلیل این فیلم‌ها در سراسر کشور مهیا شود.

هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از 8 کشور این قاره شامل؛ یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، مجارستان، دانمارک، هلند و اتریش، با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران و با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از 29آبان‌ماه تا 2آذرماه از ساعت 18در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 874152

وب گردی

وب گردی