کتابخانه‌های تهران تنها 10 درصد عضو فعال دارند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با وجود ۱۰۸  کتابخانه در سطح شهر تهران تنها ۱۰ درصد از اعضای کتابخانه های شهر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی این شورا گزارشی از نشست مدیران کتابخانه های شهرداری در محل شورای اسلامی در روز گذشته ارائه داد.

حق شناس در پی جلسه ای که با مدیران کتابخانه های شهرداری در محل شورا داشت، به طرح دغدغه های مدیران کتابخانه های شهر تهران با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت.

وی افزود: امروز حوزه کتاب و کتابخوانی با مشکلات مالی گسترده، نیاز مبرم به تجهیز و رسیدگی کتابخانه ها، عدم به روز رسانی منابع و نسخ، فقدان شرایط مناسب برای تبدیل کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی شهر و همچنین وقفه عمیق در راه اندازی کتابخانه های دیجیتالی دست به گریبان است.

این مقام مسئول گفت: وجود ۱۰۸ کتابخانه در سطح شهر تهران با یک ملیون و ۹۵۰ هزار عضو را نشانگر ظرفیت بالقوه عظیم فرهنگی پایتخت است اما متاسفانه باید اذعان کنیم در سال های اخیر به دلیل مدیریت نامطلوب در حوزه فرهنگی امروز به نقطه ای رسیدیم که فقط ۱۰ درصد از اعضای کتابخانه های شهر فعال هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بررسی بودجه مصوب شهرداری تهران نشان می دهد ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نگهداری کتابخانه ها و قرائت خانه ها در سطح تهران در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته است که متاسفانه گزارشی از میزان تخصیص و نحوه عملکرد آن نه در سال ۹۶ و نه در سال های قبل موجود نیست. علی رغم پیگیری ها و مکاتبات کمسیون فرهنگی شورا و درخواست ارائه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تاکنون گزارشی غیر از پیشرفت عمرانی معاونت فرهنگی و اجتماعی به این کمسیون ارائه نشده است.

حق شناس اضافه کرد: بهتر است شهردار تهران نسبت به ارائه گزارش واحدهای فرهنگی اجتماعی زیر مجموعه شهرداری تهران دستور لازم را صادر کنند..

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مسئولان کتابخانه ها در جلسه دیروز، ۶ سال است به کتابخانه های زیر مجموعه شهرداری اعتباری برای خرید کتاب اختصاص نیافته است. این خبری به شدت تاسف آور و نگران کننده است.

502

کد خبر: 874195

وب گردی

وب گردی