نبود امکانات و نیروی انسانی کافی برای مبارزه با زمین‌خواری در استان یزد

رئیس اداره کل منابع طبیعی استان با اشاره به نبود امکانات و نیروی انسانی کافی برای مبارزه با زمین‌خواری در استان بر لزوم توجه مسئولین ذی‌ربط به این مهم تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا آخوندی صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع بررسی و تصویب راهکارهای پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در اداره دادگستری استان برگزار شد با اشاره به این‌که استان یزد با دارا بود 7/2 میلیون هکتار وسعت از پهناورترین استان‌های کشور است تصریح کرد: حفاظت از این وسعت و مقابله با زمین‌خواری نیازمند امکانات و منابع ویژه‌ای است که باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در امر مبارزه با زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و تخریب منابع ملی اظهار داشت: در این راستا در 6 ماهه نخست سال جاری 8/5 هکتار از اراضی تصرف‌شده غیرقانونی، رفع تصرف‌شده و متخلفان در این مورد به دستگاه قضا معرفی شدند.

آخوندی در ادامه بحث محدودیت‌های اعتباری را ازجمله جدی‌ترین مشکلات منابع طبیعی در راستای اجرای طرح‌های ملی و استانی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: طرح‌های منابع طبیعی به دلیل فراگیری متعدد به تخصیص اعتبار متفاوت نسبت به دیگر دستگاه‌های استان نیاز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بابیان اینکه نبود تجهیزات و نیروی انسانی کافی از مشکلاتی جدی است که در امر مبارزه با زمین‌خواری در استان وجود دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود نیمی از پست نگهبانی و گشتی بلا تصدی است و منابع طبیعی نیروی کافی در راستای اجرای امور مربوطه در این موضوع در اختیار ندارد.

منبع: فارس

902/900

کد خبر: 874209

وب گردی

وب گردی