هزار خودرو مجوز ورود به کشور را نگرفتند

رئیس سازمان استاندارد، گفت: سازمان استاندارد به هیچ عنوان مجوز ترخیص خودروهای فاقد کیفیت را صادر نمی‌کند به نحوی که در حال حاضر در گمرکات کشور حدود هزار خودرو از کشورهای اروپایی تا آسیایی فاقد استاندارد معرفی شده و اجازه ترخیص پیدا نکرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت با اشاره به اینکه رعایت استانداردهای جدید برای تمام خودروهای وارداتی و داخلی الزامی است، گفت: در محصولات مشترک هم دقت عمل بیشتری برای استانداردها اعمال می شود زیرا طرف‌های خارجی هم باید گواهی نامه ها را کسب کرده باشند.

او در خصوص واردات خودروهای بی کیفیت چینی و نحوه نظارت سازمان ملی استاندارد برای عدم ترخیص این خودروها از گمرک، افزود: سازمان استاندارد به هیچ عنوان مجوز ترخیص خودروهای فاقد کیفیت را صادر نمی‌کند به نحوی که در حال حاضر در گمرکات کشور حدود هزار خودرو از کشورهای اروپایی تا آسیایی فاقد استاندارد معرفی شده و اجازه ترخیص پیدا نکرده اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: 800 دستگاه از این خودروهای فاقد استاندارد در گمرک هرمزگان و 200 دستگاه هم در دو گمرک دیگر کشور قرار دارند.

او در مورد سرنوشت این هزار دستگاه خودرو که در گمرکات مانده‌اند، اظهارداشت: این خودروها در حال حاضر در سازمان اموال تملیکی قرار دارند که اجازه ترخیص یا فروش به آنها داده نشده البته از ابتدا نیز اعلام کردیم که باید این خودروها مرجوع یا صادر شوند.

پیروزبخت به این نکته نیز اشاره کرد که این خودروها ابتدا در گمرک و سپس به اموال تملیکی رفتند و در آنجا نیز نتوانستند تاییدیه‌های لازم را اخذ کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این خودروها موفق به اخذ گواهی استانداردهای 52 گانه نشدند. برخی از آنها در خصوص میزان مصرف سوخت و موارد دیگر مشکلاتی داشتند.

403

کد خبر: 874238

وب گردی

وب گردی