لزوم توجه به بهداشت و پیشگیرى در طرح تحول سلامت

احمدى لاشکى با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت و پیشگیرى در طرح تحول سلامت گفت: با اجراى طرح تحول سلامت در بخش درمان اقداماتى خوبى انجام شد و مردم در این حوزه رضایت دارند، آنچه که ما انتظار داریم این است که در این طرح به بهداشت و پیشگیرى باید جدى تر توجه شود.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم احمدى لاشکى نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراى اسلامى با اشاره به جلسه روز گذشته خود با وزیر بهداشت گفت: هر چه جلسه نمایندگان با وزیربهداشت بیشتر باشد، نمایندگان مجلس در رسیدن به اهدافشان در حوزه انتخابیه خود موفق تر خواهند بود همچنین در این جلسات دغدغه هاى کلانى که وزیر بهداشت در حوزه سلامت دارند به گوش نمایندگان مى رسد و آنها با ذهنیت و آمادگى بیشتر در صحن علنى تصمیم گیرى مى کنند.

وى با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: وزیربهداشت فردى لایق و توانمند است که مردم و نمایندگان او را دوست دارند، مشکلات وزارت بهداشت فراوان است و طرح تحول سلامت منابع کلانى نیاز دارد و با وجود مشکلات اقتصادى در کشور، طرح تحول سلامت با روند خوبى پیش مى رود .

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با رویکردى که وزیربهداشت در برگزاری جلسه با نمایندگان در پیش گرفتند و ارتباط ایشان با نمایندگان مجلس و تعامل خوب با رئیس جمهور، آینده وزارت بهداشت روشن خواهد بود.

وى عنوان کرد: طرح تحول سلامت اگر با کمبود منابع مالى مواجه شود، دچار مشکلاتى مى شود؛ البته در اجراى این طرح نیز اشکالاتى وجود دارد و نمى توان بگوییم که صد درصد کارها درست بوده است، و بحث هایى در نظام پرستارى و مامایى و کسانى که در حوزه پیراپزشکى خدمت رسانى مى کنند، وجود دارد.

احمدى لاشکى با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت و پیشگیرى در طرح تحول سلامت گفت: با اجراى طرح تحول سلامت در بخش درمان اقداماتى خوبى انجام شد و مردم در این حوزه رضایت دارند، آنچه که ما انتظار داریم این است که در این طرح به بهداشت و پیشگیرى باید جدى تر توجه شود.

وى با بیان اینکه نظارت ها در خدمات رسانى به مردم باید دقیق تر شود، عنوان کرد: در حوزه درمان یک فرد مى تواند در عرض یک ماه سى تى اسکن و ام آر آى انجام دهند که این موارد هزینه هاى زیادى به نظام سلامت تحمیل مى کنند، این در حالى است که در یک کشور توسعه یافته این خدمات با تعرفه دولتى در اختیار مردم قرار نمى گیرد به همین دلیل نظارت ها باید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما ملزم هستیم، طرح تحول سلامت را استمرار بخشیم، گفت: مجلس باید کمک کند تا این طرح ناتمام و ناقص نماند و خوشبختانه رئیس جمهور نگاه خوبى دارند و وزیربهداشت روند اجراى طرح تحول سلامت را خوب دنبال مى کنند و امیدواریم اشکالات آن برطرف شود و این طرح با قوت ادامه پیدا کند.

نماینده مازندران با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش سلامت گفت: ما بیشتر با کمبود نیروهاى ماهر و متخصص مواجه هستیم زیرا شهرهاى استان مازندران کوچک است و نیروهاى طرحى که به شهرهاى استان مى آیند پس از پایان ٢ سال طرح منطقه را ترک می کنند همچنین جمعیت شناور استان به اندازه کلان شهر کرج یا حتى مشهد است.

وى افزود: هرچه نیروهاى متخصص بیشترشود، دغدغه ها کمتر مى شود، ما در برخى شهرها در یک رشته تخصصى فقط یک متخصص داریم و اگر این متخصص به مرخصى برود جایگزینى براى او نداریم و باید بیمار را به شهر دیگرى منتقل کنیم ، به همین دلیل بیشترین دغدغه ما کمبود نیرو در مازندران است.

احمدى لاشکى با بیان اینکه پرترافیک ترین جاده کشور (کندوان- چالوس) در استان مازندران قرار دارد، گفت: باید براى این جاده به دنبال ایجاد اورژانس هوایى باشیم و اتوبوس آمبولانس ها نیز در جاده مستقر شوند زیرا گاهى ساعت ها امکان تردد در جاده وجود ندارد و مرکز تروما غرب استان مازندران در چالوس از نظر امکانات تجهیز شود البته وزیربهداشت ٢ بار از استان بازدید داشتند و از حضور گرم ایشان کمال تشکر را داریم.

701

کد خبر: 874249

وب گردی

وب گردی