تکلیف رییس‌جمهور یا نماینده ویژه وی برای برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مصوبه امروز این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن رییس‌جمهور یا نماینده ویژه وی مکلف به برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، رحیم زارع در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی تغییراتی در ساختار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وظایف اصلی آن به تصویب رسید و تغییری در ماموریت‌های این ستاد برای بهبود شرایط مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون، اعضای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف و وزارت ارتباطات (رجیستری) به مجموعه اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه شدند تا هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و هم وزارت ارتباطات بتواند موضوعا تخصصی خود را برای پشتیبانی ساماندهی کند و در مورد مواردی مثل رجیستری کالا پیشگیری‌های لازم را انجام دهد.

زارع یادآور شد: در این جلسه همچنین تعیین تکلیفی برای حضور رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد. در حال حاضر علی‌رغم تصریح قانون که یا باید رییس‌جمهور یا نماینده ویژه ایشان تشکیل جلسه دهند نه شخص رییس‌جمهور و نه نماینده ایشان جلسه‌ای برگزار نکردند و یکی از دلایل اصلی روی زمین ماندن مصوبات و عدم تمکین اعضا همین است که عملا وقتی اختیارات قانونی بر اساس اصل ۱۲۷ به ستاد تفویض نشده انجام آن هم معلق مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در اصلاحیه کمیسیون مصوب شد رییس‌جمهور از زمان تصویب قانون مکلف است یا خودش جلسات را برگزار کند یا نماینده ویژه ایشان و در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه تقویت همکاری قوه قضاییه، صداوسیما و سایر دستگاه‌های عضو ستاد از دیگر مصوبات کمیسیون اقتصادی بوده، افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون، تخلف از مصوبات ستاد و زمان‌بندی ابلاغی آن پس از تصویب دو سوم اعضای ستاد مشمول مجازات شدیدی خواهد شد که در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی آمده است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 874252

وب گردی

وب گردی