سلیمی: ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها، بهانه‌ای برای لجبازی سیاسی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد در مواجه با موضوع ادغام یا تفکیک وزارتخانه ها دچار افراط و تفریط شده ایم .

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا سلیمی درخصوص موضوع ادغام یا تفکیک برخی وزارتخانه توسط دولت ها، گفت: متاسفانه در مواجه با ادغام یا تفکیک وزارتخانه دچار افراط و تفریط شده ایم و به نوعی این موضوع به بهانه ای برای لجبازی سیاسی تبدیل شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اظهار نظرها در خصوص تفکیک وزارتخانه ها دارای تناقض است، اظهار کرد: مسئولان در برهه ای از زمان عنوان می کنند که دولت باید کوچک و چابک شود در حالی که بعدا صحبت از تفکیک وزارتخانه ها می کنند که این مهم به معنی افزایش نیروی انسانی، ساختمان ها و غیره است.

وی با اشاره به اینکه تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها منشاء پیشرفت و توسعه کشور محسوب نمی شود، ادامه داد: باید اذعان کرد که نوع مدیریت در کشورمان مسئله اصلی و بحران دستگاه ها تلقی می شود؛ به عبارتی وقتی انتصابات سیاسی می شود، افراد نمی توانند مشکلات را حل کنند و امور دستگاه ها را به خوبی پیش ببرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ادغام یا تفکیک وزارتخانه ها نیاز به تشکیل کمیته های تخصصی و بررسی همه جانبه است، تصریح کرد: به عنوان مثال در کشور ژاپن وزارتخانه ای به نام "آموزش" وجود دارد که شامل وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، ورزش و بهداشت و درمان است؛ همگان نیز اعتقاد دارند که ژاپن کشوری پیشرفته محسوب می شود از این رو هر روز بحث ادغام یا تفکیک در این کشور مطرح نیست بلکه نوع مدیریتشان تخصصی و صحیح است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه هم اکنون 220 هزار میلیارد تومان بودجه جاری کشور محسوب می شود از این رو تفکیک وزارتخانه ها سبب افزایش این رقم خواهد شد، خاطرنشان کرد: این رقم در حالی افزایش یافته که در سال های گذشته وزارتخانه ها ادغام شد لذا اگر شاهد افزایش وزارتخانه ها باشیم حتما این اعداد و ارقام افزایش می باید.

منبع:خانه ملت

301

کد خبر: 874255

وب گردی

وب گردی